2019/01/30

ORIENTAZIOA


Haurreskoletan ari naiz lanean eta pentsatzen nuen aste honetako gaia nire lanetik urrun zegoela baina txostena esku artean izan dudan momentuan konturatu naiz oker nengoela eta irakurtzen joan ahala, izugarrizko erantzunkizuna dugunaren sentsazioa izan dut. Izan ere, orientazioak, esku hartzen eta etengabeko prozesua izan behar du, hezkuntzaren esparru eta maila guztietan, curriculumean integraturik egon eta hezkuntza-komunitate osoaren inplikazioa duena.
Beraz, esan dezakegu, hezkuntza eragileok adi egon behar garela momentuoro sexismo-bazterkeriaren desagerpena sustatzeko.


Iazko post hau aukeratu dut modu sinplean bere iritzia azaltzen duelako:
http://hezkeh0506.blogspot.com/2018/02/neskak-aurrera.html
 
Aurreko urteetako blogak ikusten ari nintzela bideo hauekin egin dut topo, hotzkirria sortu didate eta hemen atxikitzen dizkizuet:

 

erronka nagusiak hauek ditugu:
  • Curriculum esplizituak androzentrikoa izaten jarraitzen duenez, emakumeok garatutako konpetentziak eta egindako ekarpenak ezagutza eremu guztietan isilarazita daude horregatik emakumeen ekarpenak eta emakumeek garatutako konpetentziak baloratzea ezinbestekoa da.
  • Berdintasunezko hezkuntza afektiboa garatzea.
  • Elkar ardura eta zaintza tutoretzan ezezik curriculumean lantzea.
  • Bizitza mota eta lanbide anitzen eredu ez-estereotipatuak aurkeztea.
  • Parte hartze parekidea sustatzea.
  • Lanbidea izatearen garrantzia azpimarratzea.
  • Hizkuntza barnehartzailea erabiltzea.
  • Identitate eta bizitza eredu anitzak lantzea, genero estereotipoak gainditzen diztuztenak.
  • espazio eta baliabide parekideak bultzatu                                                                                                                                                                                                                                                                                                                Aste ona izan!!                                                                                                                        maria                                                                                                                          

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina