2019/01/28

EMAKUMEAK....NON?


EMAKUME IDAZLEAK KANON OFIZIALETIK BAZTERTUTA




Aste honetan Curriculuma eta baliabide didaktikoen inguruan ikusitakoari buruzko memea hau da: EMAKUMEAK NON? kontuan izan behar dugu ni Lengua eta Literatura irakaslea naizela eta beti pairatu izan dut  liburu ofizialetan emakume idazleak  ez agertzea. Hemendik dator nire aukera.

Unitate honetan ikastetxearen curriculuma eta baliabideak aztertu ditut eta onartu behar dut hausnarketa sakona egin dudala.  Orain ez dago aitzakirik bai metodologian bai sortzen ditugun unitate didaktikoetan aldaketa sakon bat aurrera ez eramateko.  Nire ustez, erabiltzen baditugu sistematikoki jarduera hezitzaileak inklusibitate erealitate bat bihurtu ahal da.  Ikasle guztien ikaskuntza eta parte-hartze sustatzea lortu egingo genuke eta ekidituko genuke ere edozein diskriminazio mota (sexuala…).


Nire ustez, hezkidetzan oinarritutako begirada sustatzeko estrategia (metodologia) erabilgarria Ikasketa kooperatiboa da   Sentsibilizatu egiten duelako ikasleak osatzen duten ikas komunitatea eta lortzen duelako curriculumean hezkidetza sartzea eduki moduan.

Hasteko oso baliagarria iruditu zait ondorengo eskema jarraitzea eta ikusi zer lortu ahal dugun:

Hona hemen 2012ko iragarki sexista bat ( Procter & Gamble )

Me lo ha dicho Margarita....




Eta orain hezkidetza eredua garatu ondoren aldaketa batzuk egin dira:

Me lo han dicho Margarita y Pedro....



Merezi dira aipatzea ere ondorengo web orriak... irakaskuntzan bide hezitzailean gaudela ikusteko.  Oso ondo goaz...







Eta aurreko urteetako edizioetako postaren artean aukeratzen dut Argiñeren galdetegia.  Oso ona irudi zait bakoitzak diagnosia eta hausnarketa sakon bat egiteko tresna delako.  Hobekuntza :  ikasleentzat bat ere egiten.

1- Ze nolako irakaslea naiz ni?/ Ze nolazo ikaslea naiz ni?

2- Ikasleak desberdinak direla konturatzen naiz?/ Nire ikaskideak desberdinak direla konturatzen naz?

3- Nire materiala aproposa da?/Irakasleak eskaintzen duen materiala aproposa iruditzen zait nire nortasuna garatzeko?

4- Edukiaz gain, baloreak eta emozioak barneratzen ditut nire egunerokoan? (berdina)


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina