Emakumeen
parte-hartzerik gabe ezin da benetako demokraziarik egon. Guneak eta uneak
antolatu behar dira emakumeok gure gizartean gero eta gehiago parte har
dezagun.
Nesketatik
hasi behar dugu: horregatik, garrantzitsua da ikastetxeetan parte hartzeko
egiturak egotea eta egitura horietan neskatoen parte-hartzea bermatzea.
Nire
lanean, azken 10 urteetan, ikusten dut ikastetxeetan gero eta gehiago gelako ordezkariak beti bi, mutila eta neska,
direla batez ere Haur Hezkuntzan eta Lehen Hezkuntzan. Horrela bermatzen da
neskak beti beraien klaseko ordezkariak izatea.
Ikastetxe
batzuetan ikasleen elkarbizitza batzordea dago. Oso egitura interesgarria
iruditzen zait, haurrek gizartearen subjektu aktibo izaten ikas dezaten, haien
arazoak azter ditzaten eta konponbideetan lagun dezaten.
Beste urteetako posten artean Bego Mentxakaren posta aukeratu dut: Emakumeen partaidetza, partaidetza parekide?, partaidetza lantzeko materiala interesgarriak proposatzen dituelako. haien artean Irantzu Varelaren artikulu bat, parte hartze politikoaren inguruan. Artikulo honetan oso argi azaltzen dute nola pastriarkatuak emakumeen partaidetza deslegitimizatzen du.
Partaidetza parekidea sustatzeko Inspiring Girls fundazioa azalduko dut.
Honen helburua da eskola-adineko nesken autoestimua eta anbizio profesionala
handitzea, bai eta haien lan-itxaropenak ere, dauden lanbideen eta lanen aukera
zabala ikusarazten lagunduz, emakume izateak emakumeentzat inolako mugarik
ekarri gabe, betiere lanean eta ahaleginean oinarritzen badira. Eta hori
egiteko, sektore guztietako emakume profesionalak "eskolara itzuli"
behar ditugu, erreferente eta eredu izan daitezen.
Miriam
Gonzalez Durántez abokatu espainiarrak sortu zuen Inspiring Girls duela lau
urte Erresuma Batuan, eta lau urte hauetan 600.000 neskatok baino gehiagok
ikasi dute 26.000 profesional boluntario baino gehiagorengandik.
Hasierako
arrakastaren ondoren, ekimen hau globalki ezartzeko lanean ari da gaur egun
taldea. Espainian, 2016ko abenduan aurkeztu zen iritzi publikoa, Madrilen
egindako ekitaldi batean.
Gizartean
oraindik ere oso presente dauden genero-estereotipoek nesken nahiak murrizten
dituzte, aukera profesionalak mugatuz.
Ikerketek
erakusten dute 6 urteko neska-mutilek karrera profesional berberak lortu nahi
dituztela, baina 13 urterekin genero-estereotipoak galdu dituzte. Egoera
antzekoa da herrialde guztietan. Eta larriena da egoera hori ezkutuan dagoela,
subliminala dela eta ez esplizitua.
Datu
estatistikoak;
• Emakumeek
ordezkaritza txikia dute Zientzia, Teknologia, Ingeniaritza eta Matematika
diziplinetan. Mundu mailako ikertzaileen% 29 baino ez dira emakumeak (UNESCO,
2014).
• 10
neskatatik 6k benetan gustatzen zaiena uzten dute, beren itxurarekin gustura ez
daudelako. (GirlGuiding 2012).
• Oro har,
emakumeek gehiegizko ordezkaritza dute euskarriarekin eta idazkaritzarekin (%
63), administrazioarekin eta salmentekin (% 55) eta goi-zuzendaritzako
lanpostuekin (% 33) lotutako posizioetan (2015).
• 2000-2010
aldian, tradizioz gizonezkoak izan diren emakumeen kuota 2 puntu murriztu zen
(un, 2015).
• Mundu
mailako 500 konpainia garrantzitsuenetako CEOen% 4 baino gutxiago emakumeak
dira (un, 2015).
Neskak eta sektore espaziala
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina