2020/01/11

Emakumeen partaidetzarik gabe, demokraziarik ez!




Emakumeen parte-hartzerik gabe ezin da benetako demokraziarik egon. Guneak eta uneak antolatu behar dira emakumeok gure gizartean gero eta gehiago parte har dezagun.

Nesketatik hasi behar dugu: horregatik, garrantzitsua da ikastetxeetan parte hartzeko egiturak egotea eta egitura horietan neskatoen parte-hartzea bermatzea. 

Nire lanean, azken 10 urteetan, ikusten dut ikastetxeetan gero eta gehiago  gelako ordezkariak beti bi, mutila eta neska, direla batez ere Haur Hezkuntzan eta Lehen Hezkuntzan. Horrela bermatzen da neskak beti beraien klaseko ordezkariak izatea.
Ikastetxe batzuetan ikasleen elkarbizitza batzordea dago. Oso egitura interesgarria iruditzen zait, haurrek gizartearen subjektu aktibo izaten ikas dezaten, haien arazoak azter ditzaten eta konponbideetan lagun dezaten.


Beste urteetako posten artean Bego Mentxakaren posta aukeratu dut: Emakumeen partaidetza, partaidetza parekide?, partaidetza lantzeko materiala interesgarriak proposatzen dituelako. haien artean Irantzu Varelaren artikulu bat, parte hartze politikoaren inguruan. Artikulo honetan oso argi azaltzen dute nola pastriarkatuak emakumeen partaidetza deslegitimizatzen du.



Partaidetza parekidea sustatzeko Inspiring Girls fundazioa azalduko dut.
Honen helburua da eskola-adineko nesken autoestimua eta anbizio profesionala handitzea, bai eta haien lan-itxaropenak ere, dauden lanbideen eta lanen aukera zabala ikusarazten lagunduz, emakume izateak emakumeentzat inolako mugarik ekarri gabe, betiere lanean eta ahaleginean oinarritzen badira. Eta hori egiteko, sektore guztietako emakume profesionalak "eskolara itzuli" behar ditugu, erreferente eta eredu izan daitezen.
Miriam Gonzalez Durántez abokatu espainiarrak sortu zuen Inspiring Girls duela lau urte Erresuma Batuan, eta lau urte hauetan 600.000 neskatok baino gehiagok ikasi dute 26.000 profesional boluntario baino gehiagorengandik.
Hasierako arrakastaren ondoren, ekimen hau globalki ezartzeko lanean ari da gaur egun taldea. Espainian, 2016ko abenduan aurkeztu zen iritzi publikoa, Madrilen egindako ekitaldi batean.
Gizartean oraindik ere oso presente dauden genero-estereotipoek nesken nahiak murrizten dituzte, aukera profesionalak mugatuz.


Ikerketek erakusten dute 6 urteko neska-mutilek karrera profesional berberak lortu nahi dituztela, baina 13 urterekin genero-estereotipoak galdu dituzte. Egoera antzekoa da herrialde guztietan. Eta larriena da egoera hori ezkutuan dagoela, subliminala dela eta ez esplizitua.
Datu estatistikoak;
• Emakumeek ordezkaritza txikia dute Zientzia, Teknologia, Ingeniaritza eta Matematika diziplinetan. Mundu mailako ikertzaileen% 29 baino ez dira emakumeak (UNESCO, 2014).
• 10 neskatatik 6k benetan gustatzen zaiena uzten dute, beren itxurarekin gustura ez daudelako. (GirlGuiding 2012).
• Oro har, emakumeek gehiegizko ordezkaritza dute euskarriarekin eta idazkaritzarekin (% 63), administrazioarekin eta salmentekin (% 55) eta goi-zuzendaritzako lanpostuekin (% 33) lotutako posizioetan (2015).
• 2000-2010 aldian, tradizioz gizonezkoak izan diren emakumeen kuota 2 puntu murriztu zen (un, 2015).
• Mundu mailako 500 konpainia garrantzitsuenetako CEOen% 4 baino gutxiago emakumeak dira (un, 2015).

Neskak eta sektore espaziala

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina