Hauxe da aste honetan aukeratutako leloa.
Teorian, legeek onartzen dute berdinak direla, eta eskubide berberak
dituztela emakumeek eta gizonek, baina, praktikan betetzen al dira? Esan al
dezakegu emakumeek gizartearen esparru guztietan erabateko eta bidezko
parte-hartzea izateko oinarrizko giza eskubidea betetzen dela? Nik ezetz esango
nuke.
Gainditu
beharreko erronkak?
Nik erronka pare bat aipatuko nituzke, bi mailatan. Mundu mailan eskubide-berdintasunaren
alde borrokatzea, eta bestea, hurbilago dagoena, berdintasunaren, errespetuaren
eta tolerantziaren alde borrokatzen jarraitzea.
Bitartean, hezitzaile gisa, beste eguneroko erronka txikiak gainditzen
saiatzea.
Aste honetan gomendatzen dizuet post hau. Oso ados nago Nagorerekin. Nire ustez hau guztia eremu hezitzaileetan lantzeko erronkak azaltzen dira.
Besteak beste, hauxek dira garrantzitsuenak:
1. Espazioak eta lekuak. Berdintasuna bilatu behar da: gelak,
aldagelak, komunak, korridoreak, patioak eta aldaketak egiteko pausuak eman, proposamenak egin eta gauzatzen joan.
2. Materialak. Eskolan erabiltzen den materiala gertutik behatu,
zer nolako ikus-entzunezkoak, irudiak… erabiltzen ditugun eta aldaketak egin
behar badira, egin.
3. Presentzia femeninoa. Ikastetxeko eta kiroleko edozein
esparrutan duten eginkizuna areagotzea.
4. Harreman pertsonalak. Ikasleekiko tratuari ere erreparatu, ea
desberdin tratatzen ditugun neska ala mutil izan, denbora berdina eskaintzen
diogun edo ez, hitz egiteko aukera berbera duten ala ez…
Nire ustez, emakumeak gizartean duen ordezkaritza benetakoa izan dadin,
beharrezkoa da aldez aurretik norberaren familia-, eskola- eta
gizarte-testuinguruan txikitatik erabakiak hartu ahal izateko aukerak izatea.
Sentsibilizaziorako interesgarria suertatu zaidan ikerketa bat azaldu nahi nuke. Genero-berdintasunaren arloan egindako aurrerapenak motelegiak dira “Cerrando las brechas de gĂ©nero, es hora de actuar” txostenaren arabera (OCDE, 2017). Liburuak genero-arrakalak agerian jartzen dituzten adierazle batzuk aurkezten ditu.
Genero-desberdintasunek bizitza sozialaren
eta ekonomikoaren eremu guztietan eta herrialde guztietan mantentzen dira.
ELGAko herrialdeetako emakume gazteek, oro har, gizon gazteek baino
hezkuntza-urte gehiago lortzen dituzte, baina emakumeek gizonek baino aukera
gutxiago dituzte ordaindutako lan batean parte hartzeko. Arrakalak handitu
egiten dira adinarekin batera, amatasunak bezalako aspektuak oraindik eragin
negatiboak izaten baititu generoaren araberako soldata-arrakaletan eta
aurrerapen profesionalean.
Genero-desoreka dago, batez ere emakumeen
irudikapenean eragin zuzena edo zeharkakoa duten arau eta tradizio patriarkalak
errotuta daudelako. Ez dugu ahaztu behar munduan badirela oraindik emakumeak
inolako eskubiderik ez duen lekuak.
Guztiontzako etorkizun iraunkorra eraikitzeak esan nahi du inor atzean ez uztea. Emakumeak eta neskatoak funtsezkoak dira gaur egun ditugun erronka garrantzitsuenei irtenbideak aurkitzeko. Gizarteak entzun eta baloratu behar ditu, beren etorkizunari eta gizadiaren aurrerapenari buruzko ikuspegiak eta hautuak islatuta gera daitezen.
Ni, dena den, EMAKUME IZATEAZ HARRO!
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina