Partaidetzak eragiten diguten
erabakietan esku hartzea eta komunitate baten parte sentitzea dakartza.
Partaidetza legez onartutako eskubidea da.
Parte hartzen denean gure iritziak, beharrak eta nahiak kontuan hartzea espero dugu, eraginik gabeko parte-hartzea desmotibatzailea da eta.
Pertsona guztiek dute bizitzako
esparru guztietan parte hartzeko eskubidea: gizartean, politikan, sare
sozialetan, lanean, komunitatean. Parte-hartzeak inklusiboa izan behar du,
oztoporik gabea.
Frogatu da gauzek hobeto
funtzionatzen dutela partaidetzaren bitartez. Parte-hartzeak pertsona
baliotsuak, motibatuak eta ahaldunak bihurtzen ditu.
Partaidetza ez da beti pertsona
guztientzako eskubidea izan. Historian zehar, eta gaur egun ere, baztertutako
taldeak ez ezik (emakumeak eta haurrak, besteak beste), desberdintasun asko ere
antzeman dira.
Parte-hartzea zailtzen edo
eragozten duten oztopo asko daude: estereotipoak, genero-rolak, hainbat
arrazoirengatiko diskriminazioak, kolektibo jakin batzuen gutxiespena, zereginen
banaketa desberdina…
“Partaidetza: gurekin bada,
izango da” materialean
aipatzen denez, hiru hauek parte-hartzeko baldintzak: parte hartzen jakin
behar da, parte hartu ahal izatea eta parte hartu nahi izatea.
Haurrak izan behar dira
protagonistak, beraiek erabakiak hartu behar dituzte eta txikitatik
parte-hartze nola egiten den ikasi behar dute, etorkizunean herritar aktibo
bihurtzeko
Bideo honetan azaltzen da
Pasaiako haurren partaidetza herriaren erabakietan. Pasaian gobernantza berri
bar sortu da, haurrak eta nerabeak subjektu politiko aktiboak izateko asmoz.
Ikastetxe hezitzaileetan partaidetza lantzeko erabilgarria den material bat gomendatu nahi dut: “Partaidetza: gurekin bada, izango da”. Material horrek parte-hartzeari buruzko esparru teoriko oso osatua eskaintzen du eta, gainera, ikastetxeetan lantzeko hainbat jarduera proposatzen ditu.
Irakasleentzako gida bat, 6 eta 16 urte bitarteko
haurrei zuzendua, Save the Childrenek egindakoa, oso interesgarria iruditu
zait.
Bukatzeko, “Educa dando alas” Unicefek egindako argitalpenak, ikasgelan eta ikastetxean
parte hartzeak ikasle bakoitzaren potentzial handiena garatzen laguntzeko
ideiak proposatzen ditu. Hainbat adinetarako da erabilgarria, Haur Hezkuntzatik
DBHra arte. Oso argia eta eragarkarria da.
Asko gustatu zait Ainarak blogari egindako ekarpenean
planteatzen duen partaidetzarako eredu berriak bilatzeko ideia. Eredu berriak
eraikitzen ez badira, partaidetzarako zailtasun eta oztopo berberak
errepikatzen jarraituko dugu urtez urte.