2022/02/13

Identitatea lantzen

 


Iazko sarrera hau gustatu zait  IDENTITATEA LIBRE GARATZEN, nire ustez funtsezkoa den zerbait aipatzen duelako; hau da, identitatearen eraikuntza bizitzan zehar ematen den zerbait dinamikoa da, eta ahalik eta modu askeenean egin beharko litzateke. Gainera, https://www.youtube.com/watch?v=Iijplpt4z-Y&t=15s  partekatzen duen bideoan azaltzen da, besteak beste, generoaren eta sexuaren arteko aldea, modu labur eta errazean. Uste dut bideo hau erabilgarria izan daitekeela ikasgelan ikasleekin erabiltzeko.

Irakasten dugunari ( matematika, gizarte, ingelesa… ) erreferentzia egiten ez dion curriculumaren zati bat dago baina, era berean, garrantzitsua dena, curriculum ezkutua da eta eragin nabarmena du ikasleengan; generoa, morala, identitatea eta abar lantzen du. Irakasle gisa “ohiko” curriculuma bakarrik sakon lantzen badugu, garrantzi handiko zerbait ahaztuko genuke; izan ere, ezkutuko curriculumean lantzen dena egunero eta ikasle guztiekin landu behar da, genero-rolak landuz eskolatzearen lehen urteetatik, identitatea garatu arte ikasleen adinak aurrera egin ahala. 

Azken puntu hau lantzeko cogameducako jarduera batzuk aurkitu ditut interneten. Hauen artean hurrengoa:

Ikasleekin honako bideo hau  ikusi ondoren ,

Hainbat galdera egin ditzakegu:

- Nola ikusten duzue zuek?

- Ulertzen al duzue horrela sentitzea? Ezagutzen duzue horrela sentitzen den norbait?

- Zergatik uste duzu edo sentitzen duzu zure lagunek soineko batekin ikusten dutela?

- Zer egin dezakezu zure LGTB lagunek horrelakorik izan ez dezaten?

Inpresioa/sentimendua?







iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina