2022/02/10

IDEM, IDENTIKOA, IDENTITATEA

 






IDENTITATEA, PARADOXA BIKAINA

Ohartzeko gauza bat da IDENTITATE hitzaren etimologiari jarraituz (latinezko idem= gauza berbera, berdina) bukatu duela justu kontrako esanahiarekin. "Nik nire identitatea daukat" esaldiarekin aldarrikatzen al nago DESBERDINA naizela ala BERDINA? Eta edozein kasutan, NOREKIKO? Honekin esan nahi dot nire ustez IDENTITATEA beti eraikitzen dugula norbaitekiko. Ez dagoela erabateko askatasunarekin eraikitzen den identitaterik. Hortaz, benetan bai dela identitatea hitzaren eratorrizko esanahia errealitatea gehien islatzen duena. Ondorioz, agian askatasuna bakarrik egon ahal da NORBERE ERABAKIAN ea NOREKIKO nahi duzun izan berdina.





 

Iazko ikastarokideen arteko post hau aukeratu dot:

“NI HORRELAKOA NAIZ”

 

https://hezkeh0506.blogspot.com/2021/02/ni-horrelakoa-naiz.html

Lehendabizi tratatzen dituen kontzeptu aukeragatik: elkar errespetua, curriculum ezkutua, eta estereotipoak. Azterketa ez bada sakona ere, modu argian tratatzen ditu. Jarraian berak bere ikaskideekin egindako esperimentu soil bat azaltzen du, emaitza onekin gainera. Azkenik estereotipoak azaleratzen dituen bideo umoretsu bat proposatzen du.

 

Identitateen garapenean zein da curriculum ezkutuaren eragina?

EAEko hezkuntza-sistemarako II. Hezkidetza Plana, berdintasunaren eta tratu onaren bidean (2019-2023). Plan honek honela diƱo:

“Berdintasuna sartzea, ezkutuko curriculumean eta ageriko curriculumean. Ezkutuko curriculumetik, bestalde, irakasleek, familiak eta ikasleek besteekiko interakzioan gauzatzen dituzten arauak, balioak, jarrerak eta portaera berrikusi behar dira. Genero-sozializazio desorekatua eta horrek ikastetxeetan ezartzen diren harremanetan duen eragina aztertu behar dira”.

Ez dago inolako zalantzarik ikasleek identitatearen eraikuntzan determinanteak izango direla guztiz curriculum ezkutuko arauak balioak eta jarrerak.

Aipatu itzazu zure inguru hurbilean genero-identitateen inguruan behaturikoak. Zein dira erronkak?


Hezkuntza eremuari dagokionez, azpimarratu ahal dogu azken urteotan egindako ahalegina Hezkuntza Sailetik. Gorago aipatutako Hezkidetza Plana-taz aparte, Ikastetxeei zuzendutako protokoloa, ikasle transei edo genero portaera ez normatiboa dutenei eta haien familiei laguntzeko . (2016) aipatu beharra dago ere. Anistasuna eta Inklusibitatea (hau da hain zuzen ere Hezkuntza saileko azpi atalaren izena) onartzen eta babesten dituzten horrelako plan eta jarraibideek. Eta hauen aplikazioak eragin zuzena izango dute ikasleen identitatearen eraikuntzan, modu positiboan beti ere. Administraziotik ere gai hauen gainean gaude. Eta batez ere adi edozein giza eskubide ez-urratzearen zaindari. Horretarako ezinbestekoa dogu Ikasleen betebehar eta eskubideen 201/2008 Dekretua. (https://www.euskadi.eus/contenidos/informacion/hezkuntza_ikuskaritza_dok_haur/eu_def/adjuntos/DECRETO201-2008eu-es.pdf)

Azken finean eskubideak idatzita egotea da benetako bermea ikasleentzako. Eskubiderik gabe ez dago askatasunez norbere identitatea eraikitzeko aukerarik.
Azkenik, hezkuntza eta genero identitatea garatzeko eskubidea lantzeko 10 bideo desberdin proposatzen dira hurrengoko webgunean:


10 bideo horietatik orain hurrengoko hau proposatzen dotzuet:



https://youtu.be/6-eSeKediig
Bideoak Angel eta Jazminen istorioak kontatzen ditu. Angel mutil trans bat da, eta aitzaki hori dela eta  etengabe jazarpena pairatzen duena. Jazmin lesbiana gaztea da, eta askotan gizartearen eta bere senideen presioei aurre egiten die, ez baitute onartzen bere izaera. Film labur honetan, LGTBI siglekin identifikatzen diren pertsonek gaur egungo gizartean gainditu behar dituzten egoerak agertzen dira.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina