Elkarreraginean bizi garela aintzat hartuta, ezbairik gabe, gatazka naturala bezain onuragarria da: aberastu egiten gaitu.
Hori horrela, hezkuntzari dagokionez, ikastetxeetan bizikidetza eta gatazken trataerarako kultura positiboa hedatzea komeni da; hala izan dadin, Isabel Fernándezek bost eremu landu behar direla dio. Beraz, guri dagokigu, eredu garen heinean, bost eremuok hartu eta jarraibideak ematea, gatazken trataera hezkidetzailea bermatzeko.
Genero-ikuspuntua lagun, hortaz, eremuotan murgildu behar genuke; lehenbizi, baina, KONTZIENTZIA HARTZEAn jarri nahi dut azpimarra. Horretarako, hona hemen ezinbestean aintzat hartu beharreko batzuk:
- irakasleon etengabeko prestakuntza
- aurrez ikastetxean egindako praktika onen eta txarren diagnosia
- askotariko gatazkak, estrategiak, baliabideak, irtenbideak…
- ebaluaziorako genero-adierazleak
- …
Gatazka eraldatzeko baliabide eraginkor izan daitekeen seinale da, hain zuzen ere, honako post hau. Baliabide ezin egokiagoak proposatzen ditu, gainera.
Hona hemen hezkuntzan baliagarri izan daitezkeen pare bat baliabide:
- Haurrentzako bideo labur-laburra. https://www.youtube.com/watch?v=ZgaidCmzfHk&t=1s
- DBHrako egokia den “Gatazka eta krisiak” hitzaldiaren lagintxoa.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina