2023/02/19

DENOK DESBERDINAK, BAINA DENOK INPORTANTEAK

 


Hezitzaile gisa dudan oinarri guztia hezkuntza berezitik dator, eta hezkuntza berezian urte asko egon naiz lan egiten. Han gauza asko eta asko ikasi nituen: pertsona bakoitzaren indibidualtasuna, pertsona bakoitzaren balioa, pertsona bakoitza desberdina dela, pertsona bakoitzak gure errespetu osoa merezi duela, pertsona bakoitza ulertu behar nuela, pertsona guztien artean osotasun bat egiten genuela, pertsona bakoitza inportantea dela... eta beste hainbat gauza.

Gero, haur hezkuntzan lan egiten hasi nintzenean andereƱo eta maisu askori entzuten nien haurrei esaten: "denok berdinak zarete". Eta horri buruz pentsatzen eta hausnartzen, eta hezkuntza berezian ikasitako guztia kontuan hartzen,  ondorio bat atera nuen: Hori, gezurra da: ume guztiek aukera eta eskubide berdinak eduki behar dituzte, baina denak ez dira berdinak. Eta horrela goian agertzen den esaldia asmatu nuen eta oinarri horretan hezten ditut nire ikasleak: 

"DENOK DESBERDINAK, BAINA DENOK INPORTANTEAK"

Une honetan, eta hausnartzen ari garen gaiarekin lotuta (aniztasun sexuala) lelo hori oso aproposa dela uzte dut, eta zuekin konpartitu nahi nuen: inportanteena pertsonak dira, eta mundu honetan denok gara inportanteak eta beharrezkoak, bakoitza bere ezaugarri propioarekin, bere genero identitatearekin, bere sexu orientazioarekin. Pertsona guztiak errespetatu behar ditugu eta ez digu axola behar nolakoa den edo zer sentitzen duen, zeren aniztasunean datzan gizakiaren handitasuna eta aberastasuna. 

Ideia horiek guztiak barneratzeko prosezuan bi agente, bereziki, inplikatuak daude: familia eta eskola. Biak eskutik joan behar gara eta umeak, txikitatik, balio horietan hezi behar ditugu.

Baina horretarako, helduok gauza batzuk argi izan behar ditugu:

  • Patriarkatuak sustatzen dituen bizi-programa ezberdinduen oinarria ez da inondik inora ere genetikoa, kulturalki ikasitakoa baizik.
  • Heteronormatibotik alde egin behar dugu. 
  • Ikasitako gauza asko desikasi behar ditugu: zer da gizona/ emakumea izan; zer da maskulino edo femeninoa...
  • Garrantzitsuena ez da nolakoak garen, zer sentitzen garen baizik. 
  • Aniztasun sexual aberatsa dago: homosexuala, heterosexuala, bisexuala, asexuala, heteromalgua, homomalgua, pansexuala, demisexuala...
  • (...)
Zentzu horretan, hezitzaileentzat (familia eta irakasleentzat) hurrengo artikulu eta bideoak lagungarriak izan daitezke:

Azalpen erraza. 



  • NAIZEN: adingabe transexualen familien elkartea. Horrekin lotuta oso interesgarria iruditzen zait 2019an Aingeru Mayor-ek (aitak, sexologoak eta Naizen elkarteko kideak) emandako hitzaldia: Aingeru Mayor-ek bere alabarekin bizi izan duen prozesua azaltzen du, eta alabaren larruan jartzeko gai izan behar dugu ze txarto pasatzen duten hobeto ulertzeko. Eskerrak gurasoek ulertu eta errespetatu zutela. 
  • Diversidiferencias: 2012an sortu zuten, eta oraindik balio digu. Horrek esan nahi du gauzak ez direla asko aldatu eta bidea daukagula aurretik. 
  • DiscriminaciĆ³n, de Amnistia Internacional. 

  • Todos discriminamos/todos discriminados. Bideo horrek ez du bakarrik sexuaren araberako diskriminazioa tratatzen, baina interesgarria iruditu zait zeren, batzuetan, eskubideak eskatzen ditugun eta ez garen jabetzen guk geuk zer egiten dugun. 

Orain arte komentatutako aspektu guztiak kontuan hartuta, erronka asko ditugu. Horien artean...hauexek: 

  • Familia eta irakasleentzat formakuntza.
  • Ikasleei eredu desbedinak erakustea eta denak errespetua merezi duten balioa transmititzea.
  • Gure egunerokotasunean transmititzen ditugun mezuak aztertzea: testuetan, ipuinetan, bideoetan, liburuetan,  irudietan...
  • Hizkuntza ez baztertzailea erabiltzea. 
  • Benetako hezkidetza plana egitea eta betetzea.
  • (...)
Aurreko edizioetako ikastarokideek egindako post-a Goretti Eskalzarena aukeratu dut, kaleidoskopiarekin egindako paralelismoa gustatu zaidalako eta baliabide asko jarri dituelako. 


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina