“Gauez etxera bakarrik goazenean beldurra pasatzen dugu. Bakarrik goazela pausoak entzuten ditugunean, beldurra pasatzen dugu, eta azkar-azkar begiratzen dugu atzera automatikoki lasaituz datorrena emakumea bada. Bakarrik goazenean mutilen lagun talde baten ondotik pasatzean, beldurra pasatzen dugu. Egun argiz edo ilunetan ez gara leku berera korrika egitera joaten, beldurra pasatzen dugulako. Giltzak atzamar tartean indarrez eramaten ditugu babes bezala, beldurra pasatzen
dugulako. Egiten duguna egiten dugula, dantza egin, kantu bat konposatu, bideo bat
publikatu... Badakigu jasoko ditugun erantzun guztien artean, erantzun sexualen bat ere
jasoko dugula”.
Baino oraingo honetan, logoa positiboa izatea nahi nuen beraz, hau da nire logoa:
Aurreko urteetako edizioetatik #ItsasoGOren posta aukeratu dut,agian ere nik bezala, beldurra etorri zaiolako burura: “beldurrak generoa dauka”.
Horretaz gain, ipuin tradizional eta Disneyren ipuinen azterketa aipatzen du. niri ere iruditzen zait gai polita izan daitekeela ikasleekin lantzeko eta hezitzaileok hausnarketa egiteko, kritikoki aztertuz ikasleei ipuin bat irakurri baino lehen, edo behintzak pentsatu zein helburuarekin kontatzen diegun.
Martxoak 8ra begira unitate didaktiko batzuk ere proposatzen ditu.
Eta pila bat gustatu zait Galeanoren bideoa, hemen txertatzen dudana berriz ere:
Ikasleekin lantzeko indarkeria matxisten aurkako lelo zehatz bat sortu . Nola, noiz
eta norekin landu?
Nik Lehen Hezkuntzan egiten dut lana eta beraiekin lantzeko oso aproposa iruditzen zaidan gaia da maitasun erromantikoa. Azken finean, entzun edo ikusten dituzten pelikula, ipuin eta bideoklipetan maitasun erromantikoa askotan azaltzen da eta nik uste, adin horrekin lantzeko gai egokia izan daiteke. Horretarako lelo hau aukeratu dut, laranja erdiaren mitoari buelta emanez:
3.zikloko ikasleekin landuko nuke eta San Valentin ordezkatzeko erabiliko nuke
Alde batetik, maitasun erromantikoaren mitoei buelta emango genieke eta horretarako honen inguruko esaldiak aztertuko genituzke talde txikietan, gero talde handian eztabaidatu ahal izateko. Adibidez:
-“Zu gabe ez naiz ezer”.
-“Laranja erdia”ren mitoa: beste pertsonaren beharra osatuta egoteko…
-“Maitatzen zaituenak negarraraziko zaitu”.
-“Egiazko” maitasunak dena barkatzen du, dena jasan dezake.
-“Dena eman behar da.”
-“Maite nauelako sufriarazten nau”.
-“Bikotea behar duzu zoriontsua izateko”.
-“Jeloskor dago maite nauelako”
-Etab.
Horretaz aparte, zenbait ipuin tradizional komentatuko genituzke, emakume eta gizonezkoen paperak aztertuz, baita beraien arteko erlazioa ere : Edurnezuri, Rapunzel, Piztia eta ederra…
“Pepa eta Pepe”ren istorioaren kontaketa eta eztabaida puntu desberdinei buruz: kontrola, jeloskortasuna, lagunetatik aldentzea… Baliabideen gaian, istorio hau itzuli nuenez, euskarazko istorioa erabiliko nuke.
Maitasun erromantikoa eremu hezitzaileetan/jendartean landu beharraren justifikazioa honako hau izango litzateke: ikasleei genero-indarkeria identifikatzeko tresnak ematea, “maitasunez” mozorratuta dagoen indarkeria sotila batez ere. Gazte askok (baita helduak ere), indarkeria jotzearekin lotzen dute eta “Pepa eta Peperen” istorioan bezala, beste aurreko koska guztiak “normaltzat” hartzen dituzte. Bikote erlazio osasuntsu eta kaltegarrien artean dauden desberdintasunak erakutsi behar dizkiegu eta indarkeria matxista mota desberdinak identifikatzen lagundu: fisikoa, psikikoa, sexuala...