Aurreko urteetako post bat aukeratzerako orduan Andoniren Identitate anitzak ezagutzen, ikasteko aitortzen aukeratu dut.
Post honetan oso ondo kokatzen delako Identitatearen gaia eta bideo eta baliabide oso interesgarriak planteatzen dituelako. Bi bideoen bitartez identitatearen azalpena oso argi agertzen da. Bideo bat helduentzat eta bestea umeentzat.
Beste alde batetik,edukia egokia ere duela eta esparru ezberdinak kontutan hartzen dituela iruditzen zait, eguneroko bizitza eta eskola esparrua.
Identitatearen garapenean ezkutuko Curriculuma aztertzerakoan, alderdi ezberdinak kontutan hartu behar ditugula uste dut.
Alde batetik argitu behar da, generoa jendarte talde baten praktikak, sinesmenak, irudikapen eta agindu sozialen multzoa dela, emakumeak eta gizonak desberdintzen dituena eta prozesu sozial baten bidez ematen dela.
Prozesuan pertsonak , jaiotzen direnetik, genero rol eta estereotipo batzuk barneratzen joaten dira zenbait faktore sozialen eraginpean.
Faktore sozial horien artean eskola dago, genero identitatearen sorkuntza eskolan garaian ematen da batez ere.
Jendarteaz eta gurasoez aparte irakasleek berebiziko garrantzia dute prozesu guzti honetan. Askotan genero rolen eta estereotipoen birproduzitzen laguntzen dugularik.
Horrenbestez, ezinbestekoa da irakasleek generoaren inguruko ezagutza eta formakuntza on bat izatea kontziente izateko, gelan landu ahal izateko eta ikasleen genero identitatean eragin negatiborik ez izateko.
Irakasleen partetik formakuntza eta ezagutza ez badago, ageriko curriculumean zein ezkutukoan emango den eredua ez da egokia izango. Formakuntzan sakontzeko horrelako bideoak proposatzen ditut.
Baliabide ezberdinak daude formakuntzarako eta lanketarako. Ondorengo GIDA ere interesgarria iruditzen zait:
Kontutan izan behar dugu ere, askotan Curriculum ezkutuak , Currriculum esplizituak baino eragin handiagoa duela. Izatez, ezkutuko curriculumari, inkontzienteki transmititzen ditugun eduki multzoa, ez diogu erreparatzen berari begira ez bagara jartzen.
Baieztapen hauek aukeratu ditut ezkutuko curriculumaren ingurukoak:
"Curriculum ezkutuaren barne dauden ezaugarriak planifikatzen diren irakaskuntza prozesu guztietan agertzen dira (Tinning, 1992). Eduki hauek ez daude inon idatzita eta gizarte harremanen bidez, irakasle-ikasle harremanaren bidez, transmititzen dira gehien bat (Acaso eta Neure, 2005)"
Irakasleek itxaropen ezberdinak dituzte umeengan bere sexu biologikoaren arabera eta umeei horrela transmititzen zaie.
Horrek azken finean umearen genero eraikuntzan ere eragina izaten du. Eta ezkutuko Curriculumaren bitartez HETERONORMA eta BINARISMOA ren transmisioa gailentzen da.
Irakasleak kontutan hartu behar dugu, ikasleei eskaintzen dizkiegun ereduak, materialak, hitz egiteko moduak ... aniztasuna agertu behar dela, sexu aniztasuna, familia anitzak... ohiko ereduei hegemonia kenduz.
Irakasleak nire ustez, ikasleak elkarren artean maitatzen erakutsi behar diete. Maitatzeak , bestearen aniztasuna edo ezberdintasuna onartzea esan nahi du. Horrela , ondokoaren errespetua emango da eta norberak nahi duen identitate sexuala aukeratzeko kanpoko eragileak edo presioak txikitzen ditu.
Azken finean HETERONORMA horretatik aldentzen denari ahalik eta biderik errazena egiten saiatu behar gara Hezkuntzan .
Jendarte honek, ez baitie erraz jartzen Identitate sexuala normaltasunez aukeratzen.
Egia da, LGTB mugimenduk aurrerapen handiak ekarri dituela jendartean.
Gero eta gehiago daude GAY eta LESBIANEN, transexualak, transgeneroak, Familia eredu anitzak... Baina hauek gutxiengoak dira eta sistema hetereopatriarkatuak ezarritako irizpideak eta zapalkuntzak ematen dira.
Bakarrik izan behar dugu kontutan aurreko asteetan entzundako berria . 11 urteko mutiko bat erasotua izan dela beste adin txikiko batzuengatik trans a izateagatik. Niretzat berri hau, oso adierazgarria da.
Beste alde batetik, Naizen bezalako elkarteek lan handia ere egiten ari direla iruditzen zait. Eta pertsona askori ezagutzen ez zuten beste errealitateak erakusten laguntzen dutela.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina