2021/10/21

HEZKIDE RUNNER

 

1 blokea / 2. Astea. 3. Jarduera: sexu-genero sistemari buruz hausnartzen.


https://hezkeh0506.blogspot.com/2020/11/sexu-genero-estereotipoak-bueltaka.html

 

Aurreko edizioetako post hau aukeratu dot bere mezua modu zuzenean adierazten duelako. Gainera bere alaben inguru hurbileko informazioa erabili du iturri bezala eta hori alde positibotzat hartu dot. Aldi berean eta egileak idatzitako esaldi bati helduz (“Are gehiago, nesken arteko kategoriek sexu-genero estereotipoen eragina dutela”) esango nuke puntu hau dela niretzat larrienetariko bat hain zuzen ere, neskek beraiek erreproduzitzea genero estereotipoak. Horrela eta tamalez, zailago izango da gizonok konbentzitzea gure pentsamoldea, aurreiritziak eta abar  aldatzeko. Hortaz, eta hobekuntza proposamen gisa: agian hori da lehen erronka, emakumeok kontziente izatea estereotipo horietaz, eta beraiek ere paradogikoki ez murgiltzea androzentrismoan.

 

Bestalde, gaian bakarka landutakoen ondorioz, nire jakinmina piztu du Simone de Beauvoir-en esaldiak: “ez da emakume jaiotzen, emakume izatera irizten baizik”. Hemendik aurrera nire inguru hurbilean ohartuko naiz gehiago nola gorpuztu al den intelektual frantzesak esandakoa. Garbi dago sexu biologikoa ezik, autore honentzat emakume izateko, edo izatera heltzeko, abiapuantua eraikuntza kulturala edo “generoa” dela. Eta ideia hau, hainbat urte pasa ondoren oso iraultzailea da oraindik.

 

Azkenik, nire ustez hau guztia eremu hezitzaileetan lantzeko oztopoak aurreiritziak, estereotipoak eta batez ere belaunaldiz belaunaldi jaso dogun hezkuntza (etxean, ikastetxean,…) dira. Einsteinek esan zuen bezala, errazagoa da atomo bat suntsitzea aurreiritzi bat baino, hortaz, badago zeregina.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina