Zer erreproduzitzen dute
haurrek? Erantzuna oso erraza da ikusten dutena. Horregatik,
hezkuntza-komunitate osoak hezkidetza-ereduaren eredu izan beharko genuke. Hau
da, bai irakasleek, bai irakasle ez diren langileek, bai familiek, jarrera
bateratua erakutsi beharko genuke ikasleak orientatzeko helburuaren aurrean,
bizitzan, ikasketetan eta lanbidean beren bidea aukeratu ahal izan dezaten,
askatasuna eta aukera-aniztasuna errespetatuz eta genero-baldintzarik gabe.
sensibilizazioa
Bigarrenik, batzorde misto bat osatzea hezkuntza-komunitate osoko kideekin, eztabaidarako eta akordioetarako leku gisa. Eta azkenik, literatura-solasaldiak egitea, okerrak edo argiak ez diren ideiak bateratu eta eztabaidatu ahal izateko. Tertulia egiteko
Laburbilduz, hezkuntza-komunitateari laguntzea betaurreko moreak jar ditzaten.
Aurreko proposamenetan denek
parte hartzea lortuko bagenu, haurren hezkuntza asko aldatuko litzateke, eta
horrekin batera curriculuma eta garrantzitsuena baliabide didaktikoak. Aldaketa
horren ondorioak honako hauek izango lirateke:
1.- Pertsona guztien onarpena
sexu-izaera kontuan hartu
gabe, hau da, eskolan ematen diren tratu txarren kasu
asko
desagertuz joan litezke.
2.- Nerabeen eta neskatoen ahalduntzea, beren orientazio
profesionala askatasunez aukera dezaten.
Ideia horietatik guztietatik atera da nire hitz-hodeia:
Aukeratu beharreko postari
dagokionez, asko gustatzen zait TxiƱirena, oso deskribapen zehatza egiten baitu
irakurketa hezkidetzaren ikuspegitik nola landu behar den azaltzeko, eta, era
berean, kontuan hartu beharreko puntuak zein diren adierazten du.
Amaitzeko, Marina Subirats en
hitzetan, “eskola mistotik harago joan behar da, lehen sexu bakoitzari
erreserbatzen zituzten balio eta praktikak neska eta mutilei transmititu behar zaizkie,
bereziki nesken jarrera eta praktikak birbalioztatu eta oreka lortzeko
mutilengan garatu, alderantzizkoa neurri handi batean jadanik gertatu baita: mutilentzat
kontsideraturiko balio eta praktikak neskentzat orokortu. (…) Horrela, pertsona
bakoitzak, emakume edo gizon, bere intereseko, bere gustuko bizitzaren
esparruak aukeratu ahal izango ditu inolako kanpoko muga eta esklusio barik”
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina