TRATU ONAK HEZKUNTZA KOMUNITATEAN
Aste
honetan tratu onetan murgildu gara . Tratu onez ari bagara, ezinbestekoa da
harremanetara jotzea eta esan behar da pertsonen arteko harreman-dimentsioa
bezain garrantzitsua dela pertsona barrukoarena: norberak bere buruarekin
bizitza osoko une bakoitza biziko baitu eta horiek pertsonen arteko eta
inguruarekiko ditugun harremanen kalitatean eragin zuzena izango dute.
maiTatu
zoRiontsu
elkAr-ardura
zainTza
hUrbilekoa
pOsitiboa
oNgizatea
hArremanak
Kalitatezkoa
Hezkuntzan tratu onak
garatzeko, hezkuntza-sistema hezkidetzailearen ardatz bat izango da ikasleek
harremanak era parekidean eraikitzeko konpetentziak gara ditzaten laguntzea,
honako hau sustatzeko:
·
Indarkerian eta
dominazio-mendetasun parametroetan oinarrituriko pertsona barruko zein
pertsonen arteko harremanak bultzatzen dituzten ereduen analisi kritikoa.
·
Elkarbizitza eta pertsona barruko
zein pertsonen arteko harreman positiboen eraikuntza.
Bestalde, hezkuntza-eremuan elkarbizitza positiboa eta kalitatezko elkarbizitza sustatu behar
da. Baina guzti hau lortzeko ikusi dugu gure pentsaera estereotipatuen
ondoriozko jokaerak direla tratu onen etsairik nagusienak afektibitatezko
harremanak eratzeko : nork bere buruarekin, besteekin, hurbilekoen artean,
bestelako bizidunekin, gauzekin eta inguruarekin. Arremanitz taldeko kideek dioten bezala : “begira diezaiegun benetan ditugun aurreiritzi horiei guztiei, nola
tratatzen ditugun mutilak eta nola neskak, zein estereotipo ditugun guk geuk
gizon edo emakume garen heinean, bertako edo kanpoko, heldu edo gazte … Horretaz
jabetzeak aukera ematen digu gure harremanetan eragiten duten aurreiritzi horiei
guztiei aurre egiteko eta tratu onak bideratzeko.” Honekin batera oso interesgarriak iruditu
zaizkit Mari Jose Urruzola-ren ekarpenak abiapuntutzat hartzea zentro
ezberdinetan : nor bere buruarekin, besteekin (orokorrean), hurbilekoen artean
(lagunak, senideak, ikastetxean) eta bestelako bizidunekin, objektuekin eta
inguruarekin.
Bestalde, maitasunezko tratu onak
eraikitzeko “maitasun erromantikoa” aztertu eta desikasi eta horren ordez, maitasun osasuntsua sustatzen duten
harremanen alde egin behar dela ere ikusi dugu, begirunea, askatasuna, independentzia,
autonomia, erantzunkidetasuna, enpatia, berdintasuna, ekitatea eta asertzioan
oinarrituak.
Tratu
onak sustatu eta denboran zehar irauteko elkar ardura edo erantzunkidetasun
gaiari heldu beharra dago. Erantzunkidetsuna edo elkar-ardurak norberak talde
batean ardurak konpartitzeko hartzen duen erabakia da eta beraien
kalitatearekin zerikusia du, denboraren erabilera parekideak, etxeko-lanak eta
zaintza-lanak era parekidean konpartitzeak eragin handia izango luke emakume
eta gizonen berdintasunean. Zaintza-lanik gabe ezin izango genuke
bizi-kalitaterik mantendu.
Iazko
ikastarokideetatik honako post hau aukeratu dut gaia ondo laburtzen duelako eta
baliabide interesgarriak eskaintzen dituelako:
Ikasleekin lantzeko
Nafarroako Gazte Kontseiluak kaleratutako “"Maitasun zintzoen gida" oso interesgarria
iruditzen zait , tratu onak bultzatzeko eta genero-indarkeriari aurre egiteko
gida bat da.
Eta azkenik,
guzti hau hezkuntzan lantzeko erronkak hauek izango lirateke nire ustez:
· Hezkuntza komunitate osoarentzat
tratu onen formakuntza antolatu.
· Zaintza hezkuntzaren erdigunean
kokatu.
· Hizkuntza hezkidetzailea sustatu.
·
Maitasunezko tratu onak nolakoa
izan behar duen irakatsi.
·
Norberaren autoezagutza eta
autoestimua sustatu.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina