Oinarrizko Hezkuntzak hezkuntza-eskubidea bermatu behar die pertsona guztiei; beraz, zuzentasun eta justizia sozialren planteamendu etiko batetik, hezkuntzak aukera-berdintasuna eskaini bahar du, inolako bazterketarik gabe, eta konpentsatu egin behar ditu desberdintasun ekonomikoak, sozialak, kulturalak eta pertsonalak. Heziberri 2020 (7. orr.)
Honek hezkuntza eredu berrien
beharretara garamatza, orain arte jasotako hezkuntza ereduak ez baitituzte
pertsona guztien beharrak eta interesak batzen , modu honetan, pertsonen garapen integrala
galaraziz …”Eredu hezkidetzaileak, pertsona
guztiak parekidetasunean eta diskriminazio ezan heztea du helburu, sexu/genero
sistemaren menperatze harremanik ez da eraikiko modu honetan eta diferentziatik
berdintasunean heziko da. Hori lortzeko, ikasleen trebetasun guztiak garatu eta
estereotipo eta aurreiritziak deuseztatuko dira bakoitzaren diferentziak eta
ezaugarri pertsonalak baloratuz” (Ibidem)
Ildo honi helduz, EMAKUNDEk 1997.
urtean argitaraturiko Ikastetxearen hezkidetza-eredua egiteko Gidan
Hezkuntza-curriculumak hezkidetzaren ikuspegitik iturburu soziologiko, psikologiko, pedagogiko
eta epistemologikoaren azterketa egin ondoren eta honen tratatuetan ikuspegi erabat androzentrikoa azaltzen dela kontuan hartuta, eredu hezkidetzailearen
beharra justifikatzen du:
-
Pertsona-kontzeptua berriz definitu
beharra dagoela, generoaren eraikuntza alde batera utzita, horrek ezin baitu
izan giza garapenerako baldintza.
-
Giza gaitasunetan, baloreetan,
jarreretan eta portaeretan, generoa baztertu behar da. Pertsona gisa, garapen
integrala lortzeko.
-
Pertsona, hezkuntzaren ikuspuntutik,
entitate globaltzat hartu behar da, honakoak bilatzen dituela:
o
Adimenaren eta gorputzaren arteko oreka.
o
Esparru afektiboaren eta kognitiboaren
arteko harreman estua.
o
Esparru pribatuan nahiz publikoan
autonomia eta independentzia izatea.
Ikastetxeetan eredu
hezkidetzailerantz abiatzeko baliabide egokiak sortu behar dira:
Material didaktikoak, Hezkidetzaileak direnak aukeratu edo
bestela, Ikuspegi kritikoz aurkeztu, genero ikuspegia txertatu, ordezkatu eta
berriak sortu.
Hizkuntza: hizkuntza ez sexista erabiltzen duten baliabideak eta guneak erabili eta sortu.
Harremanak: Parekidetasunean oinarritutako harremanak sustatu.
Metodologia : Metodologi
kooperatiboak eta partehartzaileak bultzatu.
Espazioaren antolamendua : Espazio guztiak guztiontzako. Bereizkeria
bultzatzen ez duen espazioen antolaketa.
Parte-hartzea: desorekak identifikatu eta ikasle guztien
parte-hartzea bermatu.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina