GOAZEN CURRICULUM HEZKIDETZAILERANTZ!!
Neli Zaitegi eta Maria Jose Urruzola egileen hitzak txertatzen ditut hemen:
“estereotipoak gainditzerakoan, testuliburuak eta ikasmateriala garrantzizko tresnak dira,
gizartearen ikuspegi zuzenagoa eta berdintasunean oinarrituagoa erakutsi baitiezaiekete
ikasleei. Ikaslearen eguneroko jardunean tarteko direla, irudien, adibideen, testuen eta
abarren bitartez erreferentzia berriak, bizimodu desberdinak nahiz beste balore-sistema
bat erakutsi ditzakete, eta horrela, generoaren araberako estereotipo murriztaileak
gainditu ditzan gizakiarekiko pentsamolde berria oinarritzen lagundu.”
Helburuen artean hauek azpimarratuko nituzke:
- Erabiltzen den
materiala, hizkuntza, metodologia, espazioak eta edukiak hezkidetzaileak
izatea. hasieratik aztertu, diagnosia egin eta erabakiak hartu.
- Curriculumean arlo guzteietan emakumeen ekarpenak kontutan hartu
- Estereotipoak gainditu eta nesken ahalduntzeari bide eman
-
Ikas komunitatea osatzen dugun orok formazioa jasotzea interesgarria
eta beharrezkoa litzateke aurrera egiteko, kontzientzia hartzea
beharrezkoa da, honetarako inbertitzea exijitu behar dugu!!
Hezkidetzailearekin zalantzarik ez, baina zer egin hezkidetzaile EZ direnekin?
Nola? Aste honetako irakurgargaiak bidea irekitzen digu:
- Dugun materiala ikuspegi kritikoz aurkeztu, MANTENDU:
Giza-garapenaren teoriei genero-ikuspegia gehitu:
https://mujeresconciencia.com/2015/05/13/las-narrativas-sexistas-en-torno-a-la-reproduccion-humana/
- Detektaturiko ahuleziak konpontzeko unea, MOLDATU/OSATU:
Emakume beltzak eskubide zibilen aldeko iraultzan
https://www.playgroundmag.net/studio/historias/revolucion-black-power-mujeres-historia_22680376.html
- hezkidetzailea den batekin ORDEZKATU:
dagoeneko baliabide asko sarean daude:
https://edu.symbaloo.com/shared/AAAAAa6hqA4AA41-4Vv5-g==
Iazko Irati Mendigurenen post-a aurkitu dut interesgarri:
http://hezkeh0506.blogspot.com/search/label/BALIABIDEAK
Bideo hau ezagutu dut bere blogaren bidez.
Aste ona izan!!
Maria
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina