Agerian dago DBH-ko
ikastetxe gehienetan erabiltzen diren ohiko baliabide didaktikoek ikuspuntu
androzentrista bat dutela. Historia eta Geografiko ikasgaiaren barruan, esate
baterako, emakumeei buruzko aipamen eta ilustrazio kopurua oso txikia da. Ez
hori bakarrik, emakumeek historian zehar bete izan dituzten alorrei nahiz
funtzioei oso arreta txikia eskaini egiten zaie.
Gero eta sarriago
argitaletxe desberdinetatik saiatzen ari dira emakumeekin lotutako edukiak
barneratzen. Baina kasu gehienetan, parrafo eskas batzuetara edo gai nagusiaren
aukerako gehigarri gisa txertatuak izaten dira. Eta hori... EZ DA NAHIKOA!
Benetako material
hezkidetzaileak lortu nahi baditugu, testu-liburua alboratu eta bestelako
tokietara jo beharko dugu. Aukera bat materialen sorkuntza propioa izan
daiteke. Baina denok dakigu horrek hartzen duen denbora eta lan handia!
Hartara, Internet-en sortzen hasiak diren webguneetara jo dezakegu; gure lana
modu kritiko, eraginkor eta sortzailean burutzeko. Eta noski, guk sortzen
ditugun materialak ere partekatu eta zabaltzea!
SARETU DEZAGUN JAKINDURIA
HEZKIDETZAILEA!
Sarean, makina bat
baliabide daude erabiliak izatearen zain.
Youtube-n:
-Clara Campoamorri
buruzko dokumentala (DBH4 edo 2. Batxillergoko Historian)
Beste toki batzuetan, power point-ak:
-“Emakumeak II. Mundu Gerran”
Edota liburuxka didaktikoak:
-“Un recorrido por la historia de las mujeres”.
Aurreko edizioetako post-etatik, Irati Mendigurenena
aukeratu dut: Curriculuma,
baliabideak... zeren zain gaude?. Izan ere, egiten
duen egoeraren irakurketa sakona eta zuzena dela irutzen zait; esaten baitu
egungo legeak hezkidetza bultzatzen duen arren, egunerokotasuneko praktikan
nolabaiteko erresistentzia pasiboa dagoela. Baina, jarrera oso baikor batetik,
horri erantzuteko dauden aukera sorta luzatzen du.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina