Gomendatzen dizuedan posta hauxe da. Post "oso osoa" bat da, gure errealitatean benetan erabilgarriak eta aplikagarriak diren baliabide askorekin. Egilearen iritziak oso egokiak eta erabilgarriak iruditzen zaizkit.
Umorezko bineta honek asko hausnartu arazi dit tratu onari buruz, eta, ondorioz, tratu txarrari buruz ere bai. Ama gisa eta hezitzaile gisa ere gogoeta asko sortu zaizkit. Nola hezten ditugu txikienak tratu onean? Zer eredu eskaintzen dizkiegu imitazioz ikas dezaten?
Ezin gara perfektuak izan, argi eta garbi; ezta des-ikasi behar ditugun urte eta urte txarren kargetatik libratu ere. Baina aukera, esperientzia eta aukera gehiago eskain diezaiekegu. Berdintasunezko ereduak eskain diezazkiegu, jostailu eta joko ez hain sexistak eskain diezazkiegu. Gatazkak elkarrizketaren bidez konpontzeko moduak eskain diezazkiegu, eta gatazka hori pertsona hobeak izateko aukera gisa ikus dezakegu.
Beren emozioak adierazteko modu desberdinak ere eskain diezazkiekegu, osasuntsuagoak, askeagoak.
Baina hasieran aipatzen nuen, eredu gara, gustatu ala ez gustatu. Begiratu eta errepikatu egiten digute. Beraz, gure erantzukizuna oso handia da, eta ezin dugu saihestu. Ausartak eta arduratsuak izan behar dugu.
Granadako Hezkuntzako Lurralde Ordezkaritzak, Bizikidetza eta Berdintasuneko Aholkularitza Kabinetearen bidez, Granadako probintziako Orientazio Talde Teknikoaren Tutoretza eta Bizikidetza Arloarekin koordinatuta, "! Toc, Toc buenas tratos!" Kanpainarekin bat egiteko gonbita egiten die. Kanpaina horren bidez, genero-indarkeria prebenitzen lagundu nahi da, ikasleen artean askatasunetik, errespetutik, konfiantzatik eta berdintasunetik eraikitako harreman osasuntsuak sustatuz. Kanpaina hau inspiratuta dago eta Hezkuntza Sailak argitaratu berri duen "tratu Onaren eta genero-indarkeriaren prebentzioaren gida" izeneko argitalpenari zabalkundea eman nahi dio. Hezkuntza-arloan jarduteko protokoloa.
Beste aldetik, Intered-eko dokumentala daukagu, 20 minutukoa, zaintzen pedagogiaren inguruan, oso polita benetan!!!
Zainketen pedagogia bizitza hezkuntzaren esparru guztietan erdigunean jartzeko ideiaren ingurukoa da, gizakia ere interdependentea dela eta mendeko oihartzuna duela ulertuta. Paradigma horren bidez, honako balio eta gaitasun hauei ematen zaie zentralitatea: zaintza, elkartasuna, enpatia, autonomia, autoestimua, harreman afektiboak, ahalduntzea, komunitatea, parte-hartzea eta abar. Gainera, balio horrek balioa ematen dio emakumeek bizitza mantentzeko historikoki egin duten lanari.
Zein adibide ederra!!!
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina