2022/12/12

IBILTARI EZ DAGO BIDERIK, HITZ EGITEAN BIDEA EGITEN DA.

 

Eta izenburuan esan dudan bezala, eta Machadok esaten zuen bezala: IBILTARI EZ DAGO BIDERIK, HITZ EGITEAN BIDEA EGITEN DA. Beno, egia esan, Machadok esaten zuen "caminante no hay camino, se hace camino al andar", baina gure helbururako... (...) se hace camino al hablar. 😉

Eta horrela da: berdinatasuna lortzeko, aldatu behar dugun aspektu garrantzitsuenetako bat hizkuntza da. 

Eta akrostikoan esan dudan bezala, erabil ditzagun hitzak, sexismotik kanpoko hitzak, hizkuntzaren eremua konkistatzeko berdintasunaren alde. 

Eta Anak (aurreko edizioetako ikastarokideak) bere post-an esaten duen bezala, "hizkuntza hitzak baino gehiago da; hizkuntza ez da moda bat; hizkuntza aldaketa erraztuko duen tresna da". Eta horrela da: sexismoa kendu eta desagerrarazi nahi badugu hizkuntza aldatu behar dugu zeren, azken finean, hizkuntza munduan egoteko era baita. 

Eta ezin dugu ahaztu hizkuntzari buruz hitz egiten dugunean aspektu asko biltzen ari garela: 
  • ahozko hizkuntza
  • hizkuntza ikonografikoa
  • keinuak
  • tonua, hizkera
  • irudiak
  • hitz egiteko doinuak
  • hitzik gabeko komunikazioa
  • (...)
Ondo pentsatzen badugu, erabiltzen dugun hizkuntzak gure argazki bat islatzen du. Horrela, beste lelo bat asma dezakegu:

HONELAKO JARRERA ETA IZAERA, HALAKO HIZKUNTZA.

Baina eman diezaiogun esaldi horri buelta, gure lanarekin, denon esfortsuarekin, emakumeok merezi dugulako, eta lor dezagun: 

HONELAKO HIZKUNTZA, HALAKO JARRERA ETA IZAERA. 

Orduan, eta bakarrik une horretan, bidea erdi eginda edukiko dugu, hau da, hizkuntza ez sexista eta ez androzentrikoa erabiltzen badugu, ziur nago gure jarrera eta gure izaera aldatuko direla berdintasunaren alde. 

Beste alde batetik, eta ariketan eskatzen den bezala, UPV/EHU-N EUSKARAREN ETA IRUDIENERABILERA EZ-SEXISTARAKO GIDA  aukeratu dut. Gida horren arabera, eremu hezitzailean aukeratu ditudan landu beharreko lehentasunezko 2 alderdiak hauexek dira: Irudiak eta hizkuntza bera.  Horregatik alderdi horietan esaten dena irakurri dudanean, nire ikastetxerako plantatuko nituzkeen erronkak horiekin lotuta daude:

1.- Eskolan ditugun irudiak aztertu eta sexistak direnak kendu, berdintasunezko irudiekin ordezkatzeko. 

2.- Erabiltzen dugun hizkuntza aztertu eta hizkuntza inklusiboa sortu. Non?
  • Eskolako dokumentuetan
  • Guraso bileretan
  • Geletan
  • Klaustroetan  
  • (...) 
Eta horrela, agian, benetazko eskola inklusiboa lor dezakegu. 






iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina