Gaian hobeto
murgiltzeko, zenbait bideo berrikusi ditut eta zuekin
partekatu nahiko nituzke agian lagungarriak egiten zaizkizuelako.
Seme-alabak dituzten lagunekin genero-identitateari buruz hitz egiterakoan,
“normaltzat” hartzen dugunetik (maskulino/femenino) irtetean sor daitezkeen
gatazken aurrean dute kezka edota beldurra. Alde batetik, gainerako ikaskideek
izan dezaketen jarreragatik eta bestetik seme-alabei nola lagundu ez luketeelako
jakingo. Gehienek, formazio falta daukatela onartzen dute. Horregatik, garrantzitsua iruditzen zait ez soilik hezitzaileen formazioa baizik eta gurasoena ere. Azken finean,
familiek bizitzako “curriculum ezkutuan”, dute eragin zuzena. Ezin dugu ardura guztia ikastetxeen gain jarri.
Irakasleen prestakuntzarekin erlazionatutako artikulua gomendatzen dizuet biziki.
Aurreko
edizioetako honako post hau gomendatu nahiko nuke, #Lolaren Abesbatzan ahots guztiak dira beharrezkoak. Baliabide mordoa eskaintzen ditu
eta curriculum ezkutuari egiten dizkion aipamenenekin bat egiten dudalako.
Ikastetxeetan eta hortaz hezkuntzan, curriculum ezkutuak eragin zuzena du
identitatearen garapenean, betiko estereotipoa (eredu bitarra) indartzen
baitu, baita genero identitatea askatasunez garatzearekin ere.
Curriculum ezkutuaren eragina murrizteko zenbait baliabide edo pausu jarrai ditzakegu:
- Edukietan, genero-identitateari dagokion aniztasuna erakustea eta erreferenteak plazaratzea.
- Genero-identitateari buruz hitz egiteko gune eta tarteak eskaintzea
- Genero estereotipatuei erreferentzia egiteari uztea
- Genero-identitateagatik sortzen diren erasoak salatzea
Hona hemen zenbait gida interesgarri gure egunerokotasunean lagungarriak izan daitezkeenak:
1) Argandako udaletxeak prestatutakoa
2) Steilasek argitaratutakoa
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina