Honako lege, aitorpen, dekretu, akordio eta planek osatzen dute hezkidetzaren marko legala:
1. Euskal Eskola Publikoaren Legea (1995)
2. Milurteko Aitorpena (2000)
5. Hezkuntzari Buruzko Lege Organikoa (2006)
11. Heziberri 2020 dokumentua (2015)
Hezkuntzaren helburu orokorra:
“Irakasten denaren hezkidetzazko izaera bermatzea”
Hezkidetzaren ibilbide historikoari dagokionez:
- EAEn, 70eko hamarkadaren amaieran eta 80ko hamarkadan, emakume
feministen eskutik lehen esku hartzeak hasi ziren ikastetxe
batzuetan.
- 90eko hamarkadan, lehenengo Hezkidetzazko Gradu-ondoa garatu zen
eta hiru lurraldeetako 11 ikastetxek EMAKUNDE-k proposatutako
ikerketa batean (Ikastetxearen Hezkuntza- eta Curriculum-Proiektuak
hezkidetza ikuspuntutik egiteko) hartu zuten parte.
- 2001ean, Hezkidetza-Aholkularitzak desagertu ziren.
- 2013an “ Hezkuntza-sisteman hezkidetza eta genero-indarkeriaren
prebentzioa lantzeko Gida Plana” idatzi zen.
Pertsona eta giza-agente guztiek egin dezakete aldaketaren aldeko
ekarpena.
Emakume eta gizonen arteko berdintasuna: Emakume edo gizon izatea
inporta gabe, askatasunez bizitzea. Emakume edo gizon izateagatik
aukera gutxiago edo gehiago ez edukitzea, gizarteko esparru guztietan
bata bestearen ondoan egotea, ez bata bestearen gainean.
Material hezkidetzailea: Hezkidetza oinarri duen materiala;
genero-ikuspegia hartzen da kontuan eta genero estereotipoak
baztertzen dira; emakume eta gizonen arteko berdintasuna ahalbidetzen
duen materiala da,beraz.
70eko hamarkadatik gaur egun arte egin diren legeek, gizartea
aldatzeko, aukera berdintasuna izateko eta hezkuntza politika
hezkidetzaileak martxan jartzeko nahia eta konpromisoa dagoela
erakusten dute.
Ikastetxean hau guztia lantzeko erronkak:
-
Hezkidetzaren inguruko marko legala aztertu.
-
Curriculum-ean hezkidetzaren izaera sartu.
-
Material didaktikoa aztertu eta egokia ez dena eta alda daitekeena eraldatu.
-
Irakasleak ikuspegi hezkidetzailea barneratu eta aplikatzea.
-
Genero-indarkeriaren gaitzespena eta prebentzioa burutu.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina