GENERO
INDARKERIA: ASKI DA !
Aste jorratu dugun gai honek, alde
batetik, genero-indarkeriari buruzko ikuspegi askoz aberatsagoa izatea ekarri
dit eta beste alde batetik, datu errealak irakurtzerakoan harridura, tristura,
amorrua, … sentiarazi didate.
Genero-indarkerian
(emakumeek emakume izate hutsagatik jasaten dituzten tratu txar psikologikoak,
abusuak, agresio fisikoak eta ustiapen sexualak) indarkeria mota askotakoak
izan daiteke : sinbolikoa, egiturazkoa, psikologikoa, ekonomiko, fisikoa,
sexuala …
Aipatzekoa da niretzat behintzat
berria den kontzeptu bat: mikromatxismoa, hau da, maila sotileko tratu txarrak,
indarkeria psikologikoaren hasierako fasea dena.
Ikerketek argi uzten dute indarkeria fisikoa jasan aurretik bestelako
indarkeria motak jasan izan dituztela. Irakurgaian azaltzen den bezala “indarkeriaren
eskalada arrunta mikromatxismotik, abusu psikologikora pasatu, eraso fisiko eta
sexualarekin jarraitu, eta, kasurik txarrenetan, erailketara iristea izan
leike. Tamalez, ez da nahitaez horrela izaten; beraz, edozein genero-indarkeria
manifestazioren aurrean adi egon behar dugu.” Indarkeria fisikoaren biktima,
gizarteak errazago errekonozitzen du baina besteak (bizitzaren kontrolarekin
eta menpekotasunarekin erlazionatzen direnak) zailagoak dira antzematea ,gizarteak
oso normalizatuta dituelako eta egunerokotasunean presente daudelako.
Iazko ikastarokideren baten post-a
aukeratzerako orduan zaila egin zait bat aukeratzea, baina honako hau aukeratu dut ekarpen
interesgarriak egiten dituelako batez ere eskolatan lantzeko materialarekin:
Indarkeria
behatzeko jardueraren inguruan esan behar dut kostatu zaidala gaia jorratzea eta
azkenean komunikabideetara jo dut indarkeria sinbolikoa oso nabarmena delako
bertan (wasap, txiste, iragarkiak, … ). Zaila izaten da eraso bat ulertzea oso
gertu gertatzen denean, biktima eta/edo erasotzailea pertsona ezagunak direnean
edo maite ditugunean; errazagoa da indarkeria hori gaitzestea urrun gertatzen
denean, zenbat eta urrunean, hobeto. Baina urrun dagoenak bat batean izenak,
aurpegiak, gertaerak, sentsazioak eta sentimenduak dituenean, orduan
esperientzia horrek ezinegona sortzen du gure baitan, eta kolokan jartzen du
gure ulermen-eta erantzun-gaitasuna. Genero-indarkeria errealitate deserosoa
da: gure sakoneko sinesmenekin aurrez aurre jartzen gaitu, emakumeen eta
gizonen jokabide onargarrien inguruan pentsatzen genuena kolokan jartzen du. Zaila
da genero-indarkeria ez antzematea bere adierazpen agerikoenetan (batez ere
fisikoetan) eta muturrekoenetan, eta horien aurrean protesta egiten dugu. Baina
horren agerikoak ez diren jarrerak antzematea zailagoak dira, oso normalizatuta
ditugulako. Gero eta salaketa gehiago jartzen dira, baina beldurragatik
isilpean gelditzen diren beste hainbat eta hainbat kasu ere badaude eta
horrelako istorio ugari ditugu gure artean.
Egia
da neurriak hartzen direla, baina egia da ere munduan zehar milioika emakumek
genero-indarkeria sufritzen dutela emakume izateagatik eta genero- indarkeria
gizartearen arazo bat bezala ulertu behar da eta ez emakumeek duten problema
bat bezala.
Hezitzaileok
genero-indarkeriari aurre egiteko erantzukizuna daukagu eta horren aurka
borrokatzeko esparru nagusienetako bat hezkuntza da.
Guzti
hau eremu hezitzailean lantzeko erronka batzuk hauek izango lirateke nire
ustez:
· - Hezkuntza komunitate osoan
genero-indarkeriaren inguruko kontzientzia bermatu.
· - Ikasleak berdintasunezko
harremanak izan ditzaten esku-hartzeak egin.
· - Hizkuntza hezkidetzailea
erabili eskolako esparru guztietan.
· - Curriculuma eta materialak
aztertu edozein genero-indarkerien aztarnak deuseztuz.
Eta
bukatzeko interneten saltseatzen ari nintzela bilatu dudan telebista kate bateko programa ezagun bateko atal bat :
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina