Eta horretarako
orduak behar ditugu. Formakuntzarako nahiz materiala lantzeko. Hasteko
ikastetxeetan kontzientziazioa falta da, azken 7 urteetan ezagutu ditudan
Nafarroako Bigarren Hezkuntzako institutuetan, lehenik eta behin
kontzientziazioa falta da. Irakasle askok ez dute uste erabiltzen den
materialetan arazorik dagoenik, sexismoa edota androzentismo zantzuak daudenik.
Beraz, lehenengo indarrak irakasleak formatzen eman beharko liratezke. Ondoren
orduak egon beharko lirateke momentu horretan erabiltzen diren materiala
ikuspegi hezkidetzailetik aztertzeko eta azkenik, moldatu, ordezkatu eta
sortzeko ere orduak beharko genituzke. Nafarroan eta Bigarren Hezkuntzak nire
esperientziatik ikusten ditudan hutsune eta behar nagusiak dira hauek.
Formakuntza estrukturala
Arrazoi beragatik da
oso zaila sistematikoki Curriculuma ez hezitzailea izatea, administrazioetan ez
delako lehentasuna eta ez delako nahikoa indar eta baliabide eskaintzen honi
benetako buelta emateko. Norbanakook gure kabuz, gure diruz eta gure ordu
libreetan formakuntzak egitea oso baliagarri eta interesgarria da, baina
formakuntza hauek sistematikoki guztion eskura jartzen ez diren bitartean ezingo
da sistematikoki Curriculum hezkidetzailea lortu.
Prebentzioa
Iazko post hau oso
interesgarria iruditu zait, prebentzioaz hitz egiten duelako eta nire ustez,
irakasleak kontzientziatzeko modurik eraginkorrena horixe izan daiteke. Jakitun
izan behar gara gure ardura ere badela ikasleei bazterketarik gabeko hezkuntza
ematea eta guneak sortzea. Prebentzioa landu behar dugula, ikastetxeetan
alegia.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina