Titular aproposa iruditu zait, azken berriak zeintzuk izan diren ikusita. Zer gertatu da “BAKARRIK BAI DA BAI “ legearekin? Legea txarto idatzia dago? Klausula bat falta zaio? Ni ez naiz legeetan aditua eta ez dakit zer den gertatu dena baina jakin badakit ere sistema judiziala ez dela feminista hain zuzen ere; Ez ditu emakumeak defendatzen eta genero esterotipoak oraindik ere oso presente daude. Legeak gizonezkoek eta gizonezkoendako eginak daude, hau da, sistema heteropatriarkal eta androzentriko batean. Beraz, beharbada legeak beharko ditu ikutuak baina baita sistema berak ere.
Nire ustez,
legeak beharrezkoak dira baina egia esan batzuetan interpretazio desberdinak
egin daitezke eta hori onerako eta txarrerako izan daiteke. Horregitik uste
dut legeak morez idatzi behar direla, baina ez bakarrik idatzi, sentitu eta
pentsatu ere.
Aurreko edizioetako post
hau aukeratu dut, arrazoi desberdinengaitik. Alde batetik titulua eta
kartela oso aproposak iruditu zaizkidalako; irakaskuntzaren promesa aipatzen da
eta kartelaren bukaeran ere “irakaskuntzan aplikatu!” bukaera hori ederto
isladatzen duelako hezkuntzan helburua hori izan beharko litzatekelako. Bestalde, Marian Morenoren esaldi
garrantzitsu bat aipatzen delako: “ez badago sentsibilizaziorik nola aplikatu?”
Guztiz ados nago, eta batzuetan hori da
oztopo, eskoletan momentuan dauden pertsonaren inplikazioaren araberakoa izaten
dira askotan eskuhartzeak. Horregaitik, irakasleak eta komunitate osoarekin sentzibilizazio saioak egitea ezinbestekoa da,
eta irakaslegoa aldatzen doanez, urtero urtero egin beharreko lana da.
Hezkuntzara begira, uste dut II.hezkitza plana oso baliogarria dela eskoletan ibilbidea diseinatzeko eta ikasturteko plana egiteko. Gainera oso argi eta zehatz agertzen dira 8 zutabeetan banatuta landu beharreko helburuak, hoien artean, komunitate osoaren sentsibilizazioa; II.Hezkidetza planeko lehenengo zutabearen barruan (“pentsamendu kritikoa sexismoaren aurrean”) lantzekoa.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina