Bakea, bizikidetza, gatazken konponbidea... argi daukat gure "asignatura pendiente" dela.
Astean zehar landutako zenbait kontzeptu batu ditut hemen, batzuk arazoaren parte dira, eta besteak ondorioak edo irtenbideak. Baina denak zaku berean. Azken finean, horrela da bizitza, ez?
Pasa den urteko ondoko sarrera gomendatu nahiko nuke gaurkoan: Gatazken bidez hasi eta hezi. Partekatutako tresnez gain, Alaitzek bere sarreran eremu hezitzaileetan eta jendartearen erronkak lantzeko izugarrizko proposamena egin zuen, eta beraz, eskertu nahi nion bere sarrera guztiekin konpartituz!
Aprobetxatu nahi dut aipatutako sarrera nik ere ezinbestekoak ikusten ditudanak aipatzeko: EMOZIOAK, KOMUNIKAZIOA eta ENPATIA. Horren arira, artikulu bat gomendatu nahiko nuke:
Construyendo paz en las aulas desde la inteligencia emocional
Ikerketa horretan, Lehen Hezkuntzan emozioekin lotutako zenbait jarduera eraman zituzten aurrera. Horren ostean, gelako klima hobetzen zen aztertu zuten. Zein izan zen ondorioa? hain zuzen, ikasleen jarrera aldatzen zen eta bizikidetza hobetzen zen.
Horrez gain, ikerketak zerbait interesgarri esaten du: tresna teknologikoen erabilerak (nagusien gainbegiratzerik gabe) ikasleen jarrera okertzen du eta biolentziaren nagusitasuna dakar. Beraz, gaur egun "interes konfliktoa" daukagula esan genezake; hau da, emozioak eta bakea lantzearen beharra ikusten dugu baina, era berean, badakigu ikasleek gero eta gehiago erabiltzen dituztela gailu horiek eta, gero eta gazteago hasten dira erabiltzen. Beraz, ez du gauza batek bestea oztopatuko?
Gatazken trataerari dagokionez, ondoko bideoa asko gustatu zait:
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina