¢Euskal Eskola Publikoaren Legea
(1995)
¢Milurteko Aitorpena
(2000)
¢Genero Indarkeriaren Aurkako
Babes Osorako Neurrien Legea
(2004)
¢Euskadiko Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako Legeak
(2005)
¢Hezkuntzari Buruzko Lege Organikoak
(2006)
¢Emakumeen eta Gizonen Berdintasun eraginkorra lortzeko Lege Organikoak
(2007)
¢Etxeko tratu txarrak eta sexu indarkeria jasaten dituzten emakumeei harrera hobea egiteko erakundeen arteko II. Akordioak
(2009)
¢EAEko Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako VI.Plana
(2013)
¢Heziberri 2020
IBILBIDE HISTORIKOA
Ibilbide historikoari so eginez, 70
eta 80ko hamarkadan emakume feministek ikastetxeetan egindako lana
goraipatzekoa da. LANBROA elkarte feministak lehenengo hezkidetza mintegia martxan jarri zuen.
Lan gogor
horren ondorioz, 90ko hamarkadan hezkidetzak bultzakada handia
jasan zuen eta lurralde bakoitzean Hezkidetza Aholkularitza bat sortu zen.
Baina,
2001ean Hezkidetza Aholkularitzak desagertu egin ziren eta zalantzak heldu ziren.
Hala eta guztiz ere, zenbait mintegik bere lanarekin jarraitzea lortu zuten, hori bai, Hezkuntza Departamentuaren babesik gabe.
ZER DIO LEGEDIAK?
Legediak dioenez, Hezkuntza Administrazioek “Emakumeen jakintza eta emakumeek gizadiaren garapenari egin dioten ekarpen sozial eta historikoa integratu” behar dute. Baina, nire galdera da: Egiten da? Legediak dioena betetzen da?
Beste alde batetik, sexismoa eta emakumeen aurkako indarkeria erreproduzitzen duten material didaktikoak debekatzen dira,halaber hizkuntzaren erabilera ez sexista eta irudietan emakume eta gizonen arteko errepresentazio orekatua eta ez estereotipatua agertzen direla kontrolatu beharko du administrazioak. Egiten da? Legediak dioena betetzen da? Hona hemen artikulu interesgarri bat ipuinen inguruan
http://www.revistaarcadia.com/libros/articulo/discriminacion-de-genero-en-los-libros-infantiles/62486
Legeak dioenaren arabera, oso garrantzitsuak iruditzen zaizkit hauek ere:
•Hezkidetza ikastaroak antolatu behar dira, irakasle formatuak izateko.
•Emakume eta gizonen presentzia orekatua egon behar da ikastoletan.
•Genero- indarkeriagatik desplazaturiko neska-mutilen
berehalako eskolarizazioa bermatu.
•Ikasketa eta lanbide aukera guztiak gauzatzeko estereotiporik gabeko orientazioa txertatu.
Aurreko edizioetako ikastarokideen ekarpenak irakurtzean, Maite magisteritzak egindako “legeak eta indarrean dauden arauak” gustatu zait. Azalpen argiak eta hainbat
material gehigarri ipintzeaz
aparte, Maria Jose Urruzoloren “Reflexionar como
profesionales” bideoa asko gustatu zait eta hori dela
eta nire ekarpenean ere txertatzea erabaki dut:
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina