HEZKIDETZA EAEn. LEGEDIARI BURUZ HAUSNARTZEN
LEGEA gizarte aldaketarako tresna
Legea, gizartean baloratzen duena
gauzatzeko tresna bat da; edo hori da behintzat bere funtzioa. Hezkuntza Inklusioa
lantzen duen gidan
agertzen den bezala errealitatearen hiru dimentsio hartzen dira kontutan
gizarte-egoera bat aldatu nahi denean: kulturak, politikak eta praktikak.
Hezkidetza helburu badugu, hiru
dimentsoak hartuko ditugu kontutan. Beheko irudi honetan inklusioa aipatzen
duen lekuak, inklusioa-hezkidetza irakurriko dezagun, hezkidetza-kulturak,
hezkidetza-politikak, hezkidetza-praktikak kontutan hartuz. Hezkidetza
inklusioa delako: denon presentzia, denon partaidetza eta denon lorpena eta
ikaskuntza. Parekidetasunean.
Hitz ugari erabili ditzakegu hezkidetza-legediari
buruz hitz egiterakoan: legeak zilegatasun
osoa duten erabakiak dira, eskubideak bermatzea dute helburu, ardurak ezartzen ditu, prozesuak proposatzen
ditu, babes-neurriak planteatzen
ditu eta betebeharrak ere bai. Kultura
baten adierazgarri da eta ordurarte dauden praktika egokiak ere jasotzen dute.
Hau da, hezkidetzarako legedia teoría eta praktikarako tresna garrantzitsua
dira: hori bai, erdibidean pertsona eta erakundeen erabakiak daude eta baliabideak
ere bai. Marrazki batetan jasota:
Legedia hurbilagotik ezagutu
ondoren, hezitzaileontzat osa baliogarria izaten da garatzen ditugun planen
eragina ezagutzea. Tokian toki gertatzen denaren berri badugu ere, ikuspegi
globala izatea estimatzen bait dugu. Zentzu honetan, IVEI-ISEIk 2017an
argitaratutako Genero-Berdintasuna
LHn eta DBHn EAEn txostena interesgarria ikusi dut.
Legedia legedi, Hezkidetza
lantzeko gako pare bat ditugu eztabaidagai: noraino da borondatezkoa hezkidetza bultzatzea? Eta ba al dago momento honetan
nahiko baliabide baldintza onetan hezkidetza planak aurrera eramateko?
Ikastetxeko egiturak, koordinazio denborak, material prestaketa,
sensibilizazioa eta hausnarketa prozesuak lidergoa eta jarraipena eskatzetik
aparte, “ekintza”ren kulturan tarteak aurkitzea eskatzen du: gelditu eta
pentsatzeko tarteak. Baina hori, gai askorekin gertatzen ari zaigu, ezta?
Gure ikasleekin “gelditu eta
pentsatzeko” tarte bat aurkituko bagenu, zer esango lukete galdera hauen
inguruan? (Index for inclusión, 2013)
Gabon MUria , zurekin ados nago legeria ez dela errealitatea esaten duzunean, baina aurrera goaz.
ErantzunEzabatu