Aste honetako gaia hezkuntza afektibo-sexuala izan da. Bideo bat proposatzen hastea gustatuko litzaidake
https://www.youtube.com/watch?v=skp5f6gA_5g
Bideoan Love Has no Labels (Maitasunak
ez du etiketarik) diskriminazioaren aurkako kanpainaren ekitaldi bat erakusten
da Santa Monica Californian. Bertan, jendea musuka, besarkadaka, dantzan
ikusten dugu, baina haien hezurdurak baino ez ditugu ikusten, atzean zer
ezkutatzen zen arrastorik gabe. Ezustea, bikoteak sexu berekoak, arraza
ezberdinekoak, erlijio ezberdinetakoak, adinekoak zirela jakiten zenean iristen
zen. Bideoak publikoaren erreakzioak erakusten ditu.
Gure ikasleei irakatsi behar
diegu ez dagoela etiketarik besteekiko harremanetan. Denok gara hezurdura eta
hezurdura guztiak berdinak. Baina nola lor dezakegu?
Irakasleen sentsibilizazioa eta
prestakuntza funtsezkoa da gure ikasleen hezkuntza afektibo-sexuala positiboa
izan dadin. Irakasleek onartu behar dute ezagutza-transmisoreak izateaz gain,
bizitza-hezitzaileak garela. Irakasleok geure mitoak hautsi behar ditugu
lehenik, ikasleei eurenak apurtzen laguntzeko. Eskolak ikasleen banakotasuna aitortu
behar du alderdi guztietan, eta, horretarako, oztoporik gabeko eskola izan
behar du: oztopo fisikorik, sexualik, sinesmenik gabea. Bai irakasleek bai
ikasleek aniztasuna normalizatu behar dugu esparru guztietan.
Ikastetxe askotan
irakurketa-planak daude gure ikasleen irakurtzeko gaitasuna hobetzeko.
Horietako zenbatean eskaintzen dira sexu-ikaskuntzako liburuak? Gure
liburutegietako zenbat apaletan aurkitzen dituzue gai horiei buruzko liburuak?
Gogoko nuke liburu bat proposatzea gure
liburutegietako apalentzat. Benetan hezkidetzako liburua dela uste dut.
Gure irakurketetan emakume
garrantzitsuei buruzko liburuak sartzen ditugun bezala, emakumeek ikasgaietan
izandako lorpenak ospatzen ditugu, eta ezin dugu hezkuntza afektibo-sexuala
tutoretza-gai edo tailer espezifiko gisa bakarrik utzi. Hezkuntza
afektibo-sexualak ikastetxeen eguneroko lanaren parte izan behar du.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina