BELDURRARI NOLA BELDURRA GALDU?
Historian zehar, jendartean emakumeen aurkako indarkeria deseraikitzeko, berdintasuna eta aniztasunaren balioak bai eremu hezitzailean zein sozietatean lantzea beharrezkoak eta justiziazkoak dira.
Eraldaketa prozesu honetan, alde batetik, emakume eta gizonezkoen artean errespetuan oinarritutako harremanak eraikitzea eta boterearen erabilera parekidea sustatzea beharrezkoak dira. Emakumeen ahalduntze indibidual eta kolektiboa lortzeko orain, autodefentsa feministaren tresnak beldur gabe bizitzeko eskubidea dugula jabetzen gaitu. Izan ere, emakumeok, jatorriz beldurrean hezita gaude eta autodefentsa feministarekin, beldurrari nola beldurra galdu irakasten digu.
Bestetik, patriarkatuak ezarrita dituen genero-rol maskulinoenganako jokabide eta espektatiben mugak gainditzeko, mutil/gizon izateko hezitako pertsonek, ezkutatu gabe zer nahi duten izan haien eraikuntza prozesuan, erakusteko aukerak badaudela ezagutu eta biltzeko foroak izatea ezinbestekotzat da ere.
Honek, orain arte izandako “pribilegio” egoerei uko egiteko prestatzea suposatzen du ere, berdintasunean oinarritutako jarrerak bultzatuz.
Honen helburua, elkarbizitzeko libreago izango den gizartea lortzea izango da pertsona bakoitzak, sexu generoari atxikitutako rol-mugak gaindituz, bere buruaren jabetza hartzeko aske izateko.
Ikasleekin lantzeko baliabideak:
Dagokigun gaietan zentratuz, zehazki hauek aipatuko nituzke:
· Indarkeria matxista lantzeko:
(alerta seinaleak identifikatzeko dekalogoa)
https://violenciagenero.igualdad.gob.es/profesionalesInvestigacion/educativo/recursos/guia/home.htm
(Bideo laburra. Indarkeria matxista eta biolentziari buruz tratatzen duen bideo labur bat da. Taldeko dinamika anitzak moldatu daitezke).
Hemen, bideo laburren zerrenda dago. Denek eztabaidarako baliagarriak alerta seinaleak identifikatzeko eta nerabeen buruaren ezagutza garatzeko, eta hobetu daitezkeen alderdiez, kontzientzia hartzeko. Taldeko dinamika anitzak moldatu daitezke.
· Maskulinitate berriak lantzeko materiala:
- https://www.laspalmasgc.es/web/bibliojoven/Ciudadania/Violencia/MASCULINIDADES%20NO%20VIOLENTAS-GOBIERNO%20DE%20CANARIAS-2020.pdf Bigarren hezkuntzan lantzeko programa
eta bai orientatzaile eta irakasleentzako
tutoretzetan lantzeko baliabideak dira. Biolentzia gabeko maskulinitatearen
alde ekiteko eta biolentzia deseraikitzeko hainbat aspektu desberdinak lantzen
ditu irakurketarako materiala bideratuz.
Coral Herrera Gómez (Idazle, aholkulari eta irakaslea da
Autodefentsa feminista:
https://redescuelas.es.amnesty.org/fileadmin/user_upload/Mujeres-En-Lucha-Amnistia_ONLINE.pdf
(Bigarren hezkuntza, 15 urtetik aurrera gazteekin lantzeko)
**Aurreko edizioetako ikastarokideek egindako post hau aukeratu dut:
https://hezkeh0506.blogspot.com/search?q=gizontasuna
Erabat, bat nator, post honetan azaldutako hurrengoko ondorioarekin: indarkeria matxistaren arazoa, jendarte osoarena da eta ezinbestekoa da gizonek ere, indarkeria sozietate honetatik deseraikitzeko duten erantzukizuna onartzea.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina