2018/02/27

IRAGANEKO LAZTANAK, ORAINALDIKO ISLADAK




Egun esanguratsuak izan dira hauek, ikusi ditudan bideoek, behatutako materialek zer pentsatu handia eman didate; eta ez niri bakarrik, nire inguruari ere bai.  Bigarren jarduerako proposameneko galderak egin dizkiet ingurukoei eta hortik jaso dudanak sortu dizkit hainbat ideia eta sentipen.
Heziketa edo eta bizipen afektibo-sexualek gugan ikaragarrizko eragina dutela ikusi dut. Haurtzarotik hasitako harreman sexualek eragina dute, gurasoen besarkadek, aiton-amonen muxuek, lagunen elkarrizketek, etab. Galdeketa honekin jabetu naiz, sarritan oraindik honelako gaiez gogoetarik egin gabe gaudela. Ez gara sekula sakon hausnartzen jarri jaso ditugun laztan, muxu eta kilimez; ez dugu pentsatu ea gurasoekin izan dudan komunikazioa ohikoa izan den edo eta beste moduren bateko harreman afektibo-sexuala jaso nahiko nukeen beraiengandik,etab. Orokorrean, kosta egin zaio jendeari erantzutea, eta batzuk ez dira erantzuteko gai izan. Guztiz errespetagarria; baina horren atzean arazo handia dago. Ez dugu gure burua ezagutzen, ez dugu gure burua entzuten eta beharrezkoa da.Eta horrek lanketa eskatzen du.  Gure identitatearen eraikuntzarako oso baliagarria deritzot iraganean izan dugun heziketa afektibo-sexualari buruz gogoeta egitea. Gogoetak bide batera edo bestera eramango gaitu, agian lortutako ondorioak ez dira izan nahi genituzkeenak baina geure  burua ulertzeko baliagarriak izan litezke. Hala nola, inguruko batek baino gehiagok aipatu didate haurtzaroko edo eta nerabezaroko harreman akeftibo-sexual desegokien ondorioak dizuztela beren izaeran. Eta euren seme-alaben hezkuntzan ere eragina izan duela gabezia horrek.

Esan bezala lanketa baten beharra dago, gure zuzeneko esku-hartzea behar beharrezkoa izango da. Gertukoon esperientziak, ahotsak, eta adibideek eragin handia duten arren, badira zenbait baliabide lanketarako ere lagungarri egingo zaizkigunak.
Hala nola, Steilas-en “Askatasun begiradak” izeneko unitate didaktikoa oso aproposa iruditzen zait ikasleekin lantzeko. Bertan hainbat bideo eta ariketa interesgarri daude Lehen eta Bigarren Hezkuntzan lantzeko. 


        Bestalde, maitasun erromantikoaren lanketarako hamaika telebistaren ondorengo bideoa ere esanguratsua da. 


Ikusi nahi duenarentzat hemen Ernaik eginiko bideoa ere, interesgarria.




 Iazko postari dagokionez Auroraren posta aukeratu dut, osoa eta esanguratsua iruditu zait, erronkak argi adierazten ditu eta baliabide egokiak eskaintzen ditu. Dena den, gazteek askatasun sexuala ulertzeko duten moduaren azalpena dela eta aukeratu dut nik. Honela dio berak “Gazteek askatasun sexuala kontzeptua horrela ulertzen ari dira: izan ditzakezun harreman sexual guztiak izan”. Arrazoia duela esango nuke, honela pentsatzen du egungo gure gizarteak orokorrean, beraz hutsune horri helduz hainbat erronka edo jo muga ditugu aurretik.


Erronka aipatzerakoan orain arteko gai guztietan bezalatsuko erronka proposatzen dut. Hau da, helburu nagusiena heteroarauarekin haustea izango litzateke. Heziketa afektibo-sexualean harreman anitzak azaleratu eta ikusarazi behar ditugu. Betaurreko moreak jantzita behatu behar dugu gure ingurua. Eta naturaltasunez bizi harremanak.
Gazteen sexu-heziketa ikastaroak sarritan koitozentrismoan, kondoiaren erabilerak eta sexu bidezko gaixotasunen kutsatzean zentratzen dira. Eta erronka nagusia da herriari harreman afektibo-sexuala zer izan daitekeen irakaslea da. Hasi ama-semeen arteko laztan eta muxuetatik, lagunarteko kilima, zein bikoteen arteko muxu, adostasun, balio eta laztanetaraino.
Sexualitatea hain esparru zabala izanik, zergatik mugatzen gara plazer txikienera? Goza dezagun bere osotasunean, eta izan gaitezen aske!

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina