Herria isilarazi nahi izan zuten,
bitza kendu,
mintzaira eragotzi.
eta iraultza sortu zen.
emakumea isilarazi nahi izan zuten,
mutu bíhurtu, enoratu, baztertu,
eta orduan HITZA jaio zen, Emakume hitza,
iraultza, bizi-iturri.
Laura Mintegi
Hizkuntza
da komunikatzeko erabiltzen dugun tresna nagusia, berari komunikatzen gara. Komunikazioa horretan zuzenean eta zeharkako mezu asko bidaltzen ditugu .
Nire ustez, hizkuntza ere gaur egungo jendartearen lekukoa da, eta horren isla da.
“Hizkuntzek ez dute beren egituragatik diskriminatzen. Hizkuntzak kultura jakin baten isla dira.” (Begoña Muruaga)
Aurreko urteetako post bat aukeratzeko orduan AnabelenV idatzitakoa aukeratu dut.
Post ean oso ondo kokatzen ditu sexismo linguistikoa eta sexismo soziala, bertan ematen dituen bitarteko, proposamenak egokiak iruditzen zizkit.
Gida aukeratzerako orduan NOLA DIOZU? aukeratu dut.
Gida honetan oso ondo azaltzen da komunikazioa ematerakoan kontutan hartu beharreko arlo ezberdinak. Hizkuntza, irudiak, edukiak eta metodologiak. Oso praktikoa dela iruditzen zait.
Nire ustez , eremu hezitzailean Irudien lanketa eta Hizkuntzaren mezuak landu beharrekoak dira.
Gaurko jendartean Irudiz eta imajinez inguratuta daude. Izatez hauek ez daude hizkuntza batean, hau da, irudiak ez dira euskarazkoak , gaztelerazkoak, ez dute hizkuntza bat , baina asko komunikatzen dute. Eta mezu asko ematen dituzte.
Inguratzen diguten irudietan, betaurreko moreak jarri eta sexismoa identifikatu eta salatu behar dugu.
Eskuetan ikurriña zuela, titiak erdi agerian zituen neska bat agertzen da. Etxeak saltzeko emaztearen irudi sexista erabiltzen da.
Irudi honen kontra agentzia horren aurrean hainbat pertsona elkartu ziren.
Era berean irudien bidez ematen diguten mezuak ere kontutan hartu behar ditugu. Edertasunarena adibidez. Komunikabide guztietan, emakumeen edertasunaren inguruko idealak jartzen dizkigute adibide moduan.
Neskak ezinezko horren bila ibiltzen dira, eta frustratuta sentitzen dira, zorigaiztokoak. Gainera, mutikoek, etengabe horrelako publizitatearen menpe egonik, gogor epaitzen dituzte benetako emakumeak, erakusten zaien perfekzio-eredua lortu nahi baitute.
- Genero rol tradizionalak ez eszeneratu.
- Emakumeak eta haien beharrak ikusarazi Emakumeak irudikatu, eta ez gizonen prismatik irudikatutako emakumea.
- Zenbakizko oreka islatu.
- Emakume eta gizonen irudien tamaina kontuan hartu, irudiaren lekua, planoa...
- Adin, jatorri, gorputz eta sexu orientazio aniztasuna eta heterogenotasuna irudikatu
- Irudietan ere emakumeak pertsona aktibo bezala irudikatu.
Aipatu dudanez, hizkuntzaren erabilera ez sexista ere eremu hezitzailean landu beharrekoa ikusten dut.
Nire ustez , sexismoari erreparatzea hizkuntzan nola transladatzen den aztertuta , landu beharreko erronka da. Hau da, generoak jendarteak sortzen du eta hizkuntzak birsortu egiten du.
Hizkuntza ez sexista nahi badugu hiztun ez sexistak behar ditugu. Hizkuntzak ez du errealitatea sortzen , baina errealitate horren gainean dugun mundu ikuskera ematen du, eta horretan dago gakoa. Hizkuntza erabiltzean hautua egiten dugu. Eta hautu hori bozgailu morez egitean datza erronka.
#ALAITZ
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina