Mapa mental ComunicaciĆ³n No Violenta
Tristea baina erreala, gaur egun bizi
garen gizartean tratu onak latzera behartzen gaitu. Hau ez da gaur egungo
gizartearen berezitasun bat, gatazkak beti egon dira. Betidanik gizartean bizi izan
diren batzuek ez dute izan negoziatzeko gaitasunik edota ez dute amore emateko
ahaleginik edo intentziorik izan. Hau da, “ dena edo dena” nahi izaten dute eta
“nahi duten dena lortzeko” behar beste borrokatzen dute eta edonoraino iristen
dira. Hau guztiagatik eta dakigunagatik tratu onak lantzera behartuta gaude.
Baina non landu behar dira tratu onak?
Eskolan? Eta gizartean? Eta komunikabideetan, marrazki bizidunetan? sare
sozialetan? bideo jokoetan? Diruak, botereak, arrakasta … dena justifikatzen
du?
Gure gizarte osoak badu egiteko lan
haundia.
Tratu onak zerk suposatzen du?
Eskolan tratu onak lantzeko, aurretik komenigarria da sentsibilizaziorako denbora izatea. Eskolako langile guztiak sentsibilizatu egin behar gara, ondoren gure arteko harremanak eta ikasleekin edota edozeinekin ditugun harremanetan eredu izateko.
Aldei berean tratu onak txikitatik
landu behar dira. Horretarako, Bizikasi ekimena eskura duen materiala erabili
dezakegu
Tratu txarrak, tratu - ikasgunea
Tratu onak nahiagonak o - ikasgunea eta STEILAS sindikatuko unitate didaktikoa: 2 tratu onak by steilas sindikatua
- issuu
Oso
interesgarriak dira ere planteatzen dituen erronkak eta gaia lantzeko
proposatzen dituen bideoak.
Irakasleok argi izan behar dugu tratu onak zer diren
eta zein den euren garrantzia. Benetan garrantzitsua da gaia sakonki
lantzea. Elkarren arteko harreman positiboak eta tratu onekoak landu behar
dira, eta elkarbizitza positibo honetan elkarren arteko zaintza ezin da ahaztu. Tratu
onen artean, bake kultura sustatu beharko litzateke ere.
Erronka haundia daukagu. Bizitza beste modu batera ulertu behar dugu,
egiten duguna zergatik egiten dugun hausnartu behar dugu eta egoera askotan
beste irtenbide batzuk ere hausnartu behar ditugu. Hau dena gizartearen,
komunitatearen, norberaren lana eta konpromezua da.
Honetarako, ezinbestekoa da gure buruarekin gustura egotea, ezinbestekoa da
adimen emozionala lantzea. Tamalez ez dira agertzen, are gehiago ez dakigu zer
den adimen emozionala. Badakigu zer den norbere eta besteenganako errespetoa? Ikasleen
ebaluazioak egiten ditugunean ikasleek ikasgaien azterketetan ateratzen duten emaitzengatik
“etiketatzen” ditugu eta ez pertsona bezala, ez komunitateko partaide bezala.
Zergatik? Lotsagarria izaten da. Zer gertatuko litzateke, beraiek batu eta gu
“etiketatuko” bagintuzte? Agian irakasleok ere atal hori landu, hausnartu gabe
dugu?
https://ataria.eus/komunitatea/Idoiapaolaza/1493206412360-adimen-emozionala-gure-eguneroko-bizitzan
Eta
gure eremu hezitzailean ditugun erronkak:
· Gure eskoletan kalitatezko elkarbizitza sustatu eta
horretarako kide guztien ongizatea bermatu behar da.
· Tratu onak sustatu.
· Autoezagutza eta autoestimua landu.
· Zaintza lanei balioa eman eta praktikan ipini.
· Bake eta indarkeria eza kultura sustatu.
· Estereotipoak orokorrean eta maskulino –
femeninoarekin lotuta daudenak landu.
· Maitasun erromantikoaren ideia desmitifikatu
eta beste eredu batzuk eman.
· Irakasleekin formazioa antolatu.
· Gurasoei formazioa eskaini.
Iazko posten artean hauxe aukeratu
dut:
https://hezkeh0506.blogspot.com/2020/03/tratu-onen-oinarrian-elkar-ardura-eta.html
Material asko, interesgarria eta
proposatzen dituen erronkak oso interesgarriak eta aberatsak dira
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina