Badaude bizitzaren norabidea aurkitu ahal izateko laguntza beharrean ibiltzen
diren pertsonak, bizitzan aurrera egiteko orientazioaren beharra izan dutenak. Bizitzako
aspektu orokorrean ez ezik, hezkuntza munduan ere gertatzen da halakorik.
Askotan, ikasleek arlo akademikoan orientatuak izatea eskatzen dute, beren
etorkizuneko bizitza gutxika marrazten joateko aholkuak behar izaten dituzte.
“Orientatzeak esku hartze
kontzientea izan behar du, etengabe martxan dagoena. Hezkuntzaren esparru eta
etapa guztietan kontutan hartu beharrekoa da, curriculumean integratuta egon
behar du eta hezkuntza komunitatearen inplikazioa funtsezkoa da”
Ikastaro guztian zehar aipatu dugunez, etorkizunean berdintasunean hezitako
pertsonak egotea nahi dugu, genero-estereotipoetatik at hezitakoak. Honekin,
emakumeen eta gizonen artean ezarrita dauden bidegabekeriaz josiriko
ezberdintasunak apurtu nahi dira, “emakume” eta “gizon” izatearen aurretik, “pertsona”
izateari garrantzia emanez.
Honetarako, hezkuntza eragileok berdintasunean oinarritutako interakzioak
sortzea ezinbestekoa da, genero-estereotipoak alde batera uztea. Estereotipo
horiek ikasleen bizitzarako garrantzitsuak izango diren erabakiak baldintzatu
ditzateke; sexu batekoa edota bestekoa izateagatik, etorkizunerako aukerak mugatzea
posible bihurtuz.
Berdintasun horretan oinarritutako hezkuntza bat aurrera eramateko, aurreko
astean ikasgelan erabiltzeko moduko hainbat material baliagarri aipatu ditugu.
Kontutan izanik ikastaro honetan adin tarte ezberdinetako ikasleekin lan egiten
dugun kideak gaudela, adin ezberdinentzako baliabideak partekatzea pentsatu
dut.
Haur Hezkuntza eta Lehen
Hezkuntzako 1. zikloa:
Txikienek ipuinak asko atsegin dituztenez, hona hemen beraiekin landu ahal
izateko moduko liburu batzuk:
Lehen Hezkuntzako 2. eta 3.
zikloa: Aurreko urteetan
hezkidetzaren inguruan ikusi dutena gehiago zabaltzeko, “Berdintasunean hezten”
kanpainaren “Lehen Hezkuntzako umeentzako hezkidetza hiztegitxoa” aproposa izan
daiteke.
Derrigorrezko Bigarren
Hezkuntza eta Batxilergoa: Garai honetan irakurtzea askotan derrigorrezkotzat hartzen dutenez, gai hau
jorratzen duen film bat jartzea egokia litzateke:
Iazko posten artean, Marivi Fernandezen hau oso interesgarria iruditu
zaidala aipatuko nuke. Gaiaren inguruko hausnarketa oso sakona egiteaz gain,
partekatu dituen baliabide anitzak oso interesgarria direla baiteritzot.
Amaitzeko, orientazio akademiko hezkidetzailea lantzea ezinbestekoa den
aldetik, hona hemen berau posible izan dadin burutu beharreko erronkak:
- Hezkuntza arloko espezialisten ikuspuntu hezkidetzailea zabaltzea
- Parte hartze parekidea sustatzea
- Curriculum ezkutua ere kontutan hartu, hezkidetzailea izatea sustatuz.
- Estereotipatutzat hartzen diren ereduak ekidin
- Hezkuntza afektiboa garatzea, betiere berdintasunean oinarriturik.
- “Gizon” edo “emakume” izatearen gainetik, “pertsonak” garenaren ideia
transmititzea.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina