2018/02/01

ETORKIZUN HEZKIDETZAILE BATEN ALDE

Badaude bizitzaren norabidea aurkitu ahal izateko laguntza beharrean ibiltzen diren pertsonak, bizitzan aurrera egiteko orientazioaren beharra izan dutenak. Bizitzako aspektu orokorrean ez ezik, hezkuntza munduan ere gertatzen da halakorik. Askotan, ikasleek arlo akademikoan orientatuak izatea eskatzen dute, beren etorkizuneko bizitza gutxika marrazten joateko aholkuak behar izaten dituzte.

“Orientatzeak esku hartze kontzientea izan behar du, etengabe martxan dagoena. Hezkuntzaren esparru eta etapa guztietan kontutan hartu beharrekoa da, curriculumean integratuta egon behar du eta hezkuntza komunitatearen inplikazioa funtsezkoa da”

Ikastaro guztian zehar aipatu dugunez, etorkizunean berdintasunean hezitako pertsonak egotea nahi dugu, genero-estereotipoetatik at hezitakoak. Honekin, emakumeen eta gizonen artean ezarrita dauden bidegabekeriaz josiriko ezberdintasunak apurtu nahi dira, “emakume” eta “gizon” izatearen aurretik, “pertsona” izateari garrantzia emanez.

Honetarako, hezkuntza eragileok berdintasunean oinarritutako interakzioak sortzea ezinbestekoa da, genero-estereotipoak alde batera uztea. Estereotipo horiek ikasleen bizitzarako garrantzitsuak izango diren erabakiak baldintzatu ditzateke; sexu batekoa edota bestekoa izateagatik, etorkizunerako aukerak mugatzea posible bihurtuz.


Berdintasun horretan oinarritutako hezkuntza bat aurrera eramateko, aurreko astean ikasgelan erabiltzeko moduko hainbat material baliagarri aipatu ditugu. Kontutan izanik ikastaro honetan adin tarte ezberdinetako ikasleekin lan egiten dugun kideak gaudela, adin ezberdinentzako baliabideak partekatzea pentsatu dut.

Haur Hezkuntza eta Lehen Hezkuntzako 1. zikloa: Txikienek ipuinak asko atsegin dituztenez, hona hemen beraiekin landu ahal izateko moduko liburu batzuk:



Lehen Hezkuntzako 2. eta 3. zikloa: Aurreko urteetan hezkidetzaren inguruan ikusi dutena gehiago zabaltzeko, “Berdintasunean hezten” kanpainaren “Lehen Hezkuntzako umeentzako hezkidetza hiztegitxoa” aproposa izan daiteke.



Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza eta Batxilergoa: Garai honetan irakurtzea askotan derrigorrezkotzat hartzen dutenez, gai hau jorratzen duen film bat jartzea egokia litzateke:


Iazko posten artean, Marivi Fernandezen hau oso interesgarria iruditu zaidala aipatuko nuke. Gaiaren inguruko hausnarketa oso sakona egiteaz gain, partekatu dituen baliabide anitzak oso interesgarria direla baiteritzot.

Amaitzeko, orientazio akademiko hezkidetzailea lantzea ezinbestekoa den aldetik, hona hemen berau posible izan dadin burutu beharreko erronkak:

- Hezkuntza arloko espezialisten ikuspuntu hezkidetzailea zabaltzea
- Parte hartze parekidea sustatzea
- Curriculum ezkutua ere kontutan hartu, hezkidetzailea izatea sustatuz.
- Estereotipatutzat hartzen diren ereduak ekidin
- Hezkuntza afektiboa garatzea, betiere berdintasunean oinarriturik.
- “Gizon” edo “emakume” izatearen gainetik, “pertsonak” garenaren ideia transmititzea.





iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina