Astean zehar emakumeen presentzia, protagonismo eta ekarpenen inguruan
historian zehar sistematikoki egin den lapurretaz ikusi dudanak, berreskuratze
lanak ez ote diren hain errazak pentsatzera eraman nau.
Hau esateko oinarria, oso gaurkotuak diruditen ikas-materialak aztertu
ditudanean topatu dut, ekarpen horien
inongo arrastorik ez baitut aurkitu eta, bestalde, geure inguruan eta askotan
mahai berean ditugulako geure ekarpenak eurenak egiten dakizkiten estrategia
sendoak erabiltzen dakizkitenak ere.
Aurreko edizioetako Olatz-en “Emakumeak protagonista” post-a aukeratu dut, dion bezala, “emakume
aitzindari bat aukeratu beharrean, agian aitzindari izan gabe, baina ezarritako
rolak gainditzen eta besteen esanei jaramon handirik egin gabe aritu ziren Zuloak-eko neskak aipatu nahi nituzke,
baita Anari, Zea Mayseko Aiora Renteria, Perlak, Mursego edo garai batean gogor
jardun zuen Sorkun ere, gizonen mundua dirudien horretan beraien tokia egin
dutelako”.
Olatzen abiapuntuari jarraiki Anari sortzailea aukeratuko dut erreferentziazko emakume bezala non aste
honetako gaiari loturik bere aipu hau jaso nahi dudan:
"Topikoa da esatea gizonek idazten
dutena unibertsala dela, hau da, denena dela, eta emakumeek egiten duguna
soilik emakumeentzat dela. Larriena zera da, emakumeok, neurri batean, sinetsi
dugula hori eta, gainera, topiko horren arabera, emakumearenak gutxiago balio
duela. Oso gai potoloa da, eta, egia esan, niri ere kostatu zait horretaz
jabetzea."
Eremu hezitzailean eta jendartean erronka handia dugu
emakumeok giza-garapenari eginiko ekarpenak ikustarazteko. Honetan dihardute
hainbatek eta jarraitzen dudanetako bat http://www.mujeresconvalor.es/ bloga
da.
Eta horiek geure curriculumetan txertatzea ezinbestekoa
zaigu guztioi. Aholkulariok lagun dezakegu gabeziaren jatorriaz jabetzen eta Emakunderen “Nola landu eta aukeratu ikas-materialak” eskura
ditugu lan hori irakasleekin aurrera eramateko, eta irakasleek ikasleekin.
Elhuyarrek ere lan berria eskaini digu orain gutxi: Emakumeak zientzian karta-jokoa emakumezkoak
zientzialari garrantzitsu gisa ezagutarazteko eta ikasleentzat inspirazio eredu
izan daitezen.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina