Txostenean irakurritako
informazioa anitza denez, lan merkatuari erreferentzia egiten dien datuei
erreparatu diet gehien bat ondorengo aurkezpenean. Ea zer deritzozuen… Bertan
bereziki Euskal Autonomia Erkidegoko datuak biltzen ditut. Deigarriena lanaldi
partzialen portzentajea dirudi, %75 emakumeari baitagokio. Guztiz lotuta dago zaintza
lanen ardura femeninoa delako ustearekin. Horregatik, hona ekarri nahi ditut,
berriro ere, Marina Subiratsen hitzak: "eskola mistotik harago joan behar da,
lehen sexu bakoitzari erreserbatzen zituzten balio eta praktitkak neska eta
mutilei transmititu behar zaizkie, bereziki nesken jarrera eta praktikak birbalioztatu
eta oreka lortzeko mutilengan garatu, alderantzizkoa neurri handi batean jadanik
gertatu baita”. Argi dagoena da ez dagoela aukera berdintasunik, aitzitik, desberdintasunak handiak dira oraindik.
Nire iritziz,
orientazio akademiko hezkidetzailea lantzeko erronka nagusia lehenik eta behin,
generoarekin erlazionatutako aurreiritzien kritika egitea da, horretarako oso
baliagarria izango da era berean, bizitza mota eta lanbide anitzen eredu
ez-estereotipatuak aurkeztea. Bestetik, erronka handienetako orain arte hezkidetzan
egin dugun bidea ikusita, elkar ardura eta zaintzari merezi duen garrantzia
ematea dela uste dut, eta tutoretza saioetan landu beharra dagoela esango nuke
(nork bere buruaren eta besteen zaintza, garbitasuna, elikadura, etxeko
antolamendua…).
Aurreko ediziotako
ikastarokideek egindako posten artean, Olatz Ucinen “Emakumeok mugitzen dugu mundua”
aukeratu
dut. Batetik, bertan ematen dituen datuak lan munduari begiratzen baitiote
ikasketeti baino, nik egin dudan moduan; eta bestetik, egin duen infografia baliagarria
eta polita iruditu zaidalako, hain zuzen ere, erronken artean aipatu dudan
zaintzari erreferentzia egiten dio.
Hona hemen postaren hasieran aipatutako aurkezpentxoa:
Nire iritziz,
orientazio akademiko hezkidetzailea lantzeko erronka nagusia lehenik eta behin,
generoarekin erlazionatutako aurreititzien kritika egitea da, horretarako oso
baliagarria izango da era berean, bizitza mota eta lanbide anitzen eredu
ez-estereotipatuak aurkeztea. Bestetik, erronka handienetako orain arte hezkidetzan
egin dugun bidea ikusita, elkar ardura eta zaintzari merezi duen garrantzia
ematea dela uste dut, eta tutoretza saioetan landu beharra dagoela esango nuke
(nork bere buruaren e
Nire iritziz,
orientazio akademiko hezkidetzailea lantzeko erronka nagusia lehenik eta behin,
generoarekin erlazionatutako aurreititzien kritika egitea da, horretarako oso
baliagarria izango da era berean, bizitza mota eta lanbide anitzen eredu
ez-estereotipatuak aurkeztea. Bestetik, erronka handienetako orain arte hezkidetzan
egin dugun bidea ikusita, elkar ardura eta zaintzari merezi duen garrantzia
ematea dela uste dut, eta tutoretza saioetan landu beharra dagoela esango nuke
(nork bere buruaren eta besteen zaintza, garbitasuna, elikadura, etxeko
antolamendua…).
ta besteen zaintza, garbitasuna, elikadura, etxeko
antolamendua…).
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina