Orientatzearen helburua izan behar da neska eta mutilaren arteko herreman jarraituak bideratzen duen espazioa sortzea, non entzutea, informatzea, laguntzea, nahi dutena izatea eta espresatzeko askatasuna izango duten.
Pixkanaka pixkanaka bagoaz eskola hezkidetzaile bat lortzeko bibdea egiten, nahiz eta oraindik asko falta… Horregatik, orientazioan ere betaurreko moreak jarrita eduki behar ditugu genero ikuspegia oinarri pentsatu eta planifikatzeko. Hau posible izateko ezinbestekoa izango da hezkuntå komunitate osoaren inplikazio aktiboa izatea, etengabeko bidea egiteko eta denos kontziente izateko.
Irakasleon helburu garrantzitsu bat da ikasleen bizitza proiektuan orientatzea, dauzkaten aukera guztiak mahaigaineratuz, aniztasuna errespetatuz eta aukeratzeko askatasuna bultzatuz. Haur hezkuntzako irakaslea izanik, argi daukat nire egunerokotasuneko helburua nire ikasleen garapen integrala bultzatzea izan bahar dela, genero baldintzarik gabe heztea. Badakit etapa honetan egiten edo lortzen dugun oinarria ezinbestekoa izango dela bakoitzak bere burua bizitzan zehar orienta dezan eremu guztietan ardura osoa onartuz.
Hezitzailea garen aldetik, orientali akademiko hezkidetzailea lantzea ezinbestekoa izango da eta hauexek izango dira gure erronka nagusiak:
- Curriculum hezkidetzaile bat lortzea.
- Eskola komunitate osoa, eta irakaslegoa gehien bat hezkidetzan etengabeko formakuntza jasotzea.
- Genero estereotipoen inguruko diagnostiko sakona egitea eta hauek ekiditzeko bideak hausnartzea.
- Hizkuntza afektibo sexuala curriculumean txertatzea eta irakasleak eta familia horretan formatzea.
- Bizitza aukera anitzak mahaigaineratzea genero estereotipoak alde batera utziz.
- Emozioen lanketa txiki txikitatik bultzatzea.
- Nesken ahalduntzea lortzea.
Aurreko edizioetako sarrerak ikusita, Maiterena aukeratu dut egiten duen hausnarketa oso interesgarria iruditu zaidalako eta partekatutako bideoak ere.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina