Zientziari ekarpenak egin dizkioten pertsonengan pentsatzen denean, pertsona
horri forma ematen dion estereotipoa maskulinoa da beti.
Zeregin horretarako gaitasun handiagoa duten gizonek? lan horiek egiteko
erraztasun sozial handiagoa dute?
Horren ondorioa da zientzia edo ingeniaritza karreretan matrikulatzen diren
ikasleen kopurua askoz txikiagoa dela. Ikerketa-talde edo zentroak edo
enpresa teknologiko handiak zuzentzen dituzten ikertzaileez ari bagara, joera
askoz ere nabarmenagoa da. Beharrezkoa da, beraz, egungo haurtzaroan eta
gaztaroan erreferentziako sistema femeninoa sortzea zientziaren munduan.
Erreferentzia femeninoko sistema horrekin, haurrek zientziaren munduaren
ikuspegi desberdina izango lukete: zientziari egiten dizkioten ekarpenak
aparteko pertsonek egiten dituzte, beren adimenagatik, lanerako
gaitasunagatik, pasioagatik, baina inola ere ez beren sexuagatik.
Zer egin ahal dugu?
- Zientziaren, teknologiaren, ingeniaritzaren eta matematikaren inguruko
estereotipo femeninoak apurtzea.
- Iraganeko eta oraingo emakume zientifikoei ikusgarritasuna ematea
etorkizuneko zientzialariak motibatzeko.
- Tradizionalki maskulinizatuta egon diren lanpostuei lotutako genero-
estereotipoei buruzko gogoeta sustatzea.
- Ikerketa zientifikoaren esparruan egiten den lana ikusaraztea.
- Erraztu. Ikasgelan erabiltzeko hezkuntza-baliabideak eman.
Datuak diotena:
EUSTATek urtero kaleratzen dituen datuek garbi
erakusten dute neskek eta mutilek egiten dituzten ikasketa-hautaketetan genero
estereotipoak mantentzen direla, rol tradizionalen araberako sexuen banaketa
mantentzen dutenak: besteen zaintzarekin eta giza harremanekin zerikusi duten
ikasketak aukeratzen dituzte neskek; teknikarekin eta produkzioarekin
lotutakoak, berriz, mutilek.
Eustateko 2017ko txostena kontuan hartuta, hurrengo grafikoak ikusi ahal ditugu.2015-16 ikasturtearen bukaeran lortutako datuekin alderatuta daude.
Baliabide interegarriak :
Inspira STEM (Deusto)
Twitter #chicasSTEM
Directorio de iniciativas #WomenInSTEM @Loretahur
Otsailak 11,
neskak eta zientzia nazioarteko eguna. Proposamenak (CodeIntef)
Orientazio akademiko hezkidetzailea lantzeko 2 erronka:
- Orientazio akademikoa Lehen Hezkuntzako 5 .mailan hastea egiten. DBHn beranduegi da, estereotipoak guztiz barneratuta dituzte jadanik neska eta mutilek Bigarren Hezkuntzan.
- Estereotipoak apurtzen dituzten erreferenteak izatea bai neskek bai mutilek. Orokorrean STEAM
ikasketak egiteko neskak bultzatu nahi ditugu, baina zaintzan hezitu behar ditugu mutilak eta erreferenteak erakutsi.
Hurrengo urteetako posten artean, Agurtzane Goitiarena aukeratu dut. Orientazio planifikatua hezkidetzailea Aurrera eramateko, gako askori baliabide hezkidetzaile bat lotu dio.
- Emakume eta gizonen errepresentazioa orekatua agerian jarri. HezkEH Pinterest
- Afektibitatearen heziketa martxan jarri. Autoestima
- Elkar ardura eta zaintza eskolan, etxean eta aisialdian landu. Agrega sekuentzia didaktikoak
- Identitate eta bizitza eredu anitzak agerian jarri. Gorputz anitzak, familia anitzak.Familia milakolore.
- Afektibitatearen heziketa martxan jarri. Autoestima
- Elkar ardura eta zaintza eskolan, etxean eta aisialdian landu. Agrega sekuentzia didaktikoak
- Identitate eta bizitza eredu anitzak agerian jarri. Gorputz anitzak, familia anitzak.Familia milakolore.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina