Dau Garcia Dauder: "Suposatzen da erregistroetan edo
nortasun agirian agertzen den informazioa pertsonen nortasunari buruzkoa dela,
ez haien genitalei buruzkoa". Azken bi hamarkadetan aurrerapausoak eman
diren arren, LGTBI pertsonek diskriminazio eta indarkeria orokorrei aurre egiten
jarraitzen dute herrialde askotan. Horrek bazterketara darama, eta kontrako
eraginak ditu, bai beren bizitzan, bai bizi diren komunitate eta ekonomietan.
Kontuan izanik izatea kultur produktu bat dela, desikasi eta berriro ikas
daitekeela, ondorengo mitoak erbesteratu behar izan ditugu. Sexu-aniztasunak
honako hauek dakartza berekin: promiskuitatea, gaixotasun mentala, hazkuntza
anomaloa, afeminatuak eta marimatxoak, konbertsio-terapiak, delitu-jokabidea
eta droga-kontsumoa … Horregatik, garrantzitsua da gertatu diren aurrerapenak
azpimarratzea, adibidez.
1.- Aniztasunean oinarritutako hezkuntza ikastetxeetan, eta
aniztasun horren barruan, sexuala eta generokoa. Hezkidetzaren planei esker,
familia, sexu, etnia eta abarren aniztasunean hezten da. Horren ondorioz,
dibertsitate horiek onartzearen ondorioz, ikastetxeetako jazarpenen ehunekoak
behera egin dezake.
2.- Gay harrotasuna komunikabideetan bistaratzea. Horri
esker, agerian geratzen dira LGT+ kolektiboentzat oraindik lortzeke dauden
eskubideak.
3.- Gizarteak heterosexualitatea normaltasunaren sinonimo
ez dela onartzea, osasuntsua eta normala garenarekin eta sentitzen dugunarekin
koherentea izatea da.
4.- Ezkontza homosexuala, … …..
Hezkuntzaren alorreko aurrerapenei erreparatzen badiegu,
azpimarratu beharko dugu indarrean dagoen lege-esparruak, Heziberrik, gure
irakaskuntza-lana garatzen laguntzen digula, zeharkako konpetentzien bidez.
Askotan, ezkutuko curriculumaren bidez garatzen dira gaitasun horiek, baina
jakin behar dugu arlo guztietan ezartzen direla, eta, era berean, jakin behar
dugu gure ikasleei transmititzen ari garela. Horregatik, esaldi hau
nabarmenduko nuke: "Izaten ikastea" oinarrizko konpetentzia guztiekin
batera doa, bai zeharkakoak bai espezifikoak, autorregulazio-prozesuen bidez,
hau da, oinarrizko konpetentzia bakoitzarekin lotutako pentsamenduen, hitzen
eta obren kontzientzia eta erregulazioaren bidez. Gai izatea, proposamen
honetan ulertzen den bezala, eta nork bere burua burutzea, txanpon beraren bi
aldeak dira.
Nahiz eta ezinezkoa den zehar-konpetentzia guztiak gainetik
kentzea, horien artean bi nabarmenduko nituzke: izaten ikastea eta elkarrekin
bizitzea.
Lehenengotik autoerrealizazioa nabarmenduko nuke, hainbat
dimentsio edo osagai modu harmonizatuan integratuz: gorputz-dimentsioa,
dimentsio kognitiboa, afektiboa, soziala, estetikoa, morala eta konatiboa.
Mugarik ez duen eta autoerrealizaziora bideratuta dagoen hazkunde-prozesu
horren emaitzak honako hauek hartzen ditu barnean:
• Autokontzeptuaren garapena, norberaren alderdi positiboak
eta negatiboak gero eta errealitatera hobeto egokituta identifikatuz (dimentsio
kognitiboa).
• Nork bere burua positiboki eta errealki balioesteko
autoestimua garatzea (dimentsio afektiboa).
• Autonomiaren edo ahalduntzearen garapena, hau da,
erabakiak modu pertsonalean hartzeko eta betearazteko gaitasuna, bere ekintzen
eta bere bizitzaren erantzule izanik (dimentsio konatiboa).
Bigarrenetik, 1. osagaia nabarmenduko nuke. Osagai hori
asertibitatearen (norberaren sentimenduak, pentsamenduak eta nahiak benetan
komunikatzea eta, aldi berean, solaskidea errespetatuta) eta enpatiaren
(bestearen lekuan jartzea eta esaten duena barrutik entzutea eta
interpretatzea, ez bakarrik esaten duena, baizik eta esan nahi duena)
garapenean oinarritzen da.
Nire lankideek azaldutakoari dagokionez, Maiderrek egindako
gogoeta azpimarratuko nuke, bai hezkuntzaren ikuspegitik, bai artikuluak eta
erreferentziak egiten dituen aipamenak kontuan hartuta, hala nola Alvin
Toflerena.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina