Identitatearen inguruan eztabaida asko eta ziurtasun gutxi daude. Gizon edo emakume izatea zer den ez dago horren argi, bakoitzak zein den bere identitatea esan behar duelako sentitzen duenaren arabera. Ikusi bezala kontzeptu hau eraikuntza da eta prozesu konplexua da hainbat alderdi hartzen dituelako (biologikoak, sozialak, kulturalak, psikologikoak, politikoak...). Oso pertsonala da, bakoitzak txikitatik sentitzen du bere identitatea eta hainbat eredu daude, eta dimentsio indibiduala eta soziala du. Identitateak pertsonak bereizten ditu eta erikuntza soziala, banakakoa eta pertsonala da.
Ondoko bideo honetan azalpen argia eta sinplea dugu, ulertu nahi badugu zer den sexu-aniztasuna:
HEZIBERRI 2020 dokumentuan hainbat aldiz aipatzen du identitatearen garapena. Nire ustez garrantzitsuenak aipatuko ditut. 17. artikuluan hauxe dio: Hezkidetza-helburuak arloetan eta ikasgaietan txertatzea.
1.– Hezkuntza-eskumenak dituen sailak hezkidetza-proiektuak egitea eta hezkuntza-proiektu
eta curriculumetan hezkidetzako helburu hauek sar daitezen sustatuko du:
a) Emakumeei eta gizonei esleitutako portaera-eredu soziokulturaletan oinarrituta eraiki diren
sexuaren araberako aurreiritziak, estereotipoak eta rolak ezabatzea, sexu bateko zein besteko
ikasleei beren buruak erabat garatzeko aukerak eskaintze aldera.
b) Emakumeen jakintza eta gizadiaren garapenari egin dioten ekarpen soziala eta historikoa
txertatzea, irakatsitako edukiak berrikusiz eta zuzenduz, hala dagokionean.
Geroagoan beste hau dio: g) Oinarrizko Hezkuntzak pertsonaren garapen integralari laguntzen dio, alde batera utziz sexuaren araberako estereotipoak eta rolak, bai eta bereizkeria mota oro ere, generoaren eraginik gabeko
orientazio akademikoa eta profesionala bermatuz. Horretarako, ikastetxeek emakumeen eta gizonen benetako berdintasuna bultzatuko dute alor guztietan: curriculuma, antolaketa eta abar.
Aurrerago, oinarrizko diziplina baitako konpetentzia azaltzerakoan hauxe dio: Diziplina baitako oinarrizko konpetentziak eskuratzea beharrezkoa eta ezinbestekoa da norberaren errealizazioa eta garapena erdiesteko, herritar aktiboa izateko, gizarteratzeko eta enplegua
lortzeko, eta, alde horretatik, oinarrizko zehar-konpetentzien parean daude. Biak dira konpetentzia
giltzarri eta elkar elikatzen dute; izan ere, zehar-konpetentzia giltzarrien baliabideak izan behar
ditu norberak diziplina baitako konpetentzia giltzarriak eskuratzeko, eta, aldi berean, diziplina baitako konpetentzia giltzarrien curriculum-arloetako egoeretan barneratuta soilik eskura daitezke
zehar-konpetentzia giltzarriak.
Aipu interesgarri horietan estereotipoak gainditzeko lana egingo dela esaten da, bai eta norberaren errealizazioa eta garapena bilatuko dela herritar aktiboa izateko. Esandako aipu horiek suposatzen dute curriculum ezkutua lantzea: estereotiporik gabe hitz egitea eta ekitea, hizkuntza ez sexista erabiltzea, hitzegiteko modu berri bat eraikitzea, emakumeen ekarpenak aztertzea, aipatzea eta ikastea gizonezkoenak bezala, partaidetza parekidea sustatu, aukera berdinak ematea ikasle guztiei, material eta baliabide hezkidetzaileak erabiliz, eta beste guztiak errespetatzea euren aniztasunean.
Era berean, hainbat gauza desikasi behar ditugu genero-identiteari buruz. Nire ustez, lehenengoa da ez dela existitzen binarismoa.
Aukeratu dudan iazko posta, Yomara Fanorena, oso interesgarria iruditu zait, batez ere, berak proposatzen duen bidea HEZKIDETZA delako. Post horrek ondoko bideo hau gogoratu dit. Ea gustatzen zaizuen:
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina