GENERO-INDARKERIARI BURUZKO HAUSNARKETA
Aste honetako gaia, puri-purian dago.
Egunero horri buruzko berri txarraren bat argitaratze da komunikabide guztietan.
Alde batetik, estatistikek esaten dioten arabera, esan dezakegu, gaur egunean, indarkeria matxista, mundo osoan zehar zabalduta dagoela, herrialde guztietan.
Alde batetik, estatistikek esaten dioten arabera, esan dezakegu, gaur egunean, indarkeria matxista, mundo osoan zehar zabalduta dagoela, herrialde guztietan.
Dena den, kezkagarria dena da,
inplikatuta daudenak, erasotzaileak
zein erasotutako emakumeak, estatistiketan agertzen den adinaren
arabera, oso gazteak, dira batzuek 18 urte baino gutxiago.
Bestalde, datu ezkutuak edo ofizialki kontatzen ez diren datuak,feminizidio delakoa, hau da emakumeen hiletak
indarkeria matxistagatik.
Kasu batzuetan emakumeen hilketari buruzko informazioa ezezaguna da eta interes asko daude
informazioa ez zabaltzeko.
GENERO INDARKERIA
Gazteen artean estereotipo sexistak
ez dira desagertu, eta kualitaterik baloratuenak boterea eta indarrarekin
erlazionatuta daude, haien artean: ausardia, tinkotasuna, autosufizientzia, konpetibitatea.
Emakumeengan, ordea, baloratuenak: edertasuna, sentsibilitatea, mendekotauna, bakartzeko eta ulertzeko gaitasuna, eskuzabaltasuna, pasibitatea, ahultasuna
eta mendetasun afektiboa.
Ikusten da nondik doaz emakumeen eta gizoneen interesak eta nork
dauka eskuetan boterea .
Ines
Aberdik esaten duen moduan,
“estereotipo sexisten iraunkortasunak genero
indarkeria ezkutatzen laguntzen du”.
“ Gasteek gainerako herritarrek baino tolerantzia handiago dute
genero-indarkeriaren aurrean”
GENERO INDARKERIA from Uxue Gaztelumendi on Vimeo.
Horrelako gauzak zegatik gertatzen dira?
Ematen du genero-indarkeria ikasten dela.
Demostratuta dago ez dela genetikorik, orduan modu batean edo bestean, hau gizarteratze prozesuan zehar eraiki eta ikasi egiten da, adibidez: jostailuak jolasak, ipuinak, istoriak, telebista, filmeak……..
Ematen du genero-indarkeria ikasten dela.
Demostratuta dago ez dela genetikorik, orduan modu batean edo bestean, hau gizarteratze prozesuan zehar eraiki eta ikasi egiten da, adibidez: jostailuak jolasak, ipuinak, istoriak, telebista, filmeak……..
Azkenean, alde batetik, identifikatzen da maskulinitatea gaitasun
sexualarekin, indarrarekin, indarkeriaren erabilearekin, eta beste alde batetik,
feminitatea menekotasunarekin, protekzio beharrarekin eta desio sexual
ezarekin.
Joseba Iturriozek duen moduan
“Gizarteak erakusten die gizonei indarkeria erabiltzen , ez naturak”
“Gizarteak erakusten die gizonei indarkeria erabiltzen , ez naturak”
Orduan, definitzeko,
genero-indarkeria esan dezakegu emakumeek jasaten dituzten tratu txarrak
direla, bai psikologikoak bai fisikoak, emakume izateagatik besterik gabe.
Hala eta guztiz
ere, ez dugu ahaztu behar legeak esaten
duena, hemen hitz egiten da genero indarkeriaz edo emakumeen aurkako
indarkeriaz, horrez gain indarkeria sexista eta indarkeria matxista terminoak
ere erabiltzen dira
Beste erakunde batzuek
atera dituzte beste dokumentu batzuk, esaterako, emakundek plazaratutako berdintasunerako VI. planean
Horrez gain, genero-indarkeriaren motak izan daitezke desberdinak, haien artean:
Horrez gain, genero-indarkeriaren motak izan daitezke desberdinak, haien artean:
- Genero-Indarkeria kulturala
- Genero-Indarkeria estrukturala
- Genero-Indarkeria ideologikoa
- Indarkeria sinbolikoa: Hau bide sinbolikoen bitartez eragiten duena da
- Egiturazko indarkeriaren bitartez
- Indarkeria psikologikoa
- Indarkeria ekonomikoa
- Indarkeria fisikoa
- Indarkeria sexuala
- Indarkeria matxista
- Indarkeria Mikromatxista: Indarkeria psikologikoaren hasierako manifestazioak.
Indarkeria sinbolika :
Tratu txarrak modu sinboliko batean egiten dira komunikazioaren , ezagutzen eta narratiben bideetan . Azken finean emakumeok barneratzen ditugu gutxiagotasun morala, biologikoa eta intelektuala.
Alde batetik, Esku hartze hezkidetzaile baterako Oinarri ideologiko nagusiak ezagututa
Beste aldetik Hezkidetza eta genero-indarkeriaren prebentzioa lantzeko Gida Planak erronka hau aipatzen du :
“Eskola-komunitatea osoaren atxikimendua lortzea, genero indarkeriari aurrea hartzeko, kasuak lehebailehen detektatzeko eta biktimei arreta egokia eta eraginkorra eman”
Ildo horretatik jarraituz, esku hartze hezitzaile nagusia izango da, batez ere ikastetxeko beharrak aztertzea, identifikatzea eta indarkeriari aurre egiteko neurriak hartzea.
Horrez gain, deigarria da gaur egunean bikote gazteen artean ematen diren “tratu txarren kopurua”.
Hori ikusita, agian, erronka izan daiteke “hausnartzea zein modutan ari diren lantzen gai horiek ikastetxeetan”.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina