Argi dago, irakasten
diren eduki, jarrera zein transmititzen diren baloreak hezkidetza izaera
berbatzea ezinbestekoa dela hezkuntza hekidetzailea lortu nahi baldin badugu.
Baina horretarako, gaur egungo balioen aldaketa sustatzea ezinbestekoa da.
Sustapen, hobekuntza prozesu horretan, hezkuntza
legediek zeresan handia dute. Izan ere, hezkuntzaren bitartez, haurrak
askatasunena hezteko aukera dago. Gizarte balio menderatzaileak zalantzan
jartzeko eta nor bere osotasunean garatzeko. Eta legearekin, arau- multzo bat ezartzekoa, “derrigor” bete
beharrekoa, bermatu beharrekoa. Eta nolabait, modu pertsonalean eta kolektiboan
egiten diren jarduerak, ekimenak, proposamenak … elkartzekoa, indarrak batu eta
lan-sare handiagoak sortzekoa (udaletxe, bestelako erakunde publiko, gobernu
etab)
Hori
guztia kontuan izanik, aipatzekoa da, euskal hezkuntza sistema, hobekuntza
prozesu garrantzitsu batean murgilduta dagoela eta emakume zein gizonen arteko
aukera eta tratu berdina lortzeko lege ugari daudela. Baina oraindik, berdintasun errealaren bidean, erronka ugari daude:
·
Lehenik eta behin kontzientzia aipatu nahiko nuke; hau
da, nekez aldatuko dugu gizarte bat, bertan gertatzen denaren jabekuntza ez
badugu. Beraz, gizarte patriarkal batean bizi garela bistaratzea ezinbestekoa
da. Estereotipo, rolen kontzientzia.
·
Inplikazioa.
Legeak paperean idatzitako hitz soilak dira. Errealitatea
aldatzeko, nahia funtsezkoa da, gogoa, ekimena.
·
Koherentzia.
Diskurtsoarekin eta gure jarrerekin koherenteak izatea.
·
Elkartasuna.
Eskola ez da haurren heziketaren arduradun soila; beraz,
komunitateko gainontzeko kideekin elkarlana funtsezkoa da.
·
Aniztasunaren
onarpena. Ez dago ez neska eta mutil izateko eredu jakin
eta bakar bat. Guztiok, ezberdinak, anitzak gara. Baina guztiok aberatsak.
Erronkak kontuan
izanik, eta izan diren legealdi guztietan jasotakoa eskoletan bermatzen aldera,
balioen aldaketa erronka nagusiena dela
deritzot. Ikasleei formazio integrala eskainiz; nork bere identitatea
osatu, eta ezagutza eta bere balorazio etikoa aldi berean integratzen dituen
errealitatearen kontzepzioa eraikiz.
Lorpenei erreferentzia eginez,
aipatzekoa da Euskal Herriko ikastetxeak jadanik hasi direla mugitzen. Elkartasuna
lortu da, errealitatea aldatzeko nahia. Jadanik egun seinalatuak ditugu gure
egutegietan (martxoak 8, azaroak 25), lurralde bakoitzean Hezkidetza
aholkularitzak sortu, mintegi eta lan taldeak, ikastetxeetan sentsibilizazio
kanpainak egin dira eta ikastetxeetan hezkidetza bultzatzeko zenbat material
ere sortu dira: Hezkuntza- Sisteman hezkidetza eta genero indarkeriaren
prebentzioa latzeko Gida Plana, Heziberri 2020.
Lorpenei
erreferentzia eginda, jarraian niretzat esanguratsua den xede bat aipatuko dut,
hitz hodei batez baliatuz:
15.3.a: Balioen araberako hezkuntza, zuzenbideko
funtsezko printzipio, eskubide eta askatasunekin bat, bereziki aniztasunaren
errespetua eta inor ez baztertzea (jaioterri, adin, arraza, sexu, egoera zibil,
sexu-joera, gaitasun fisiko edo psikiko, osasun-egoera, hizkuntza, kultura,
erlijio, sineskera eta ideologiagatik edo beste edozein egoera edo ezaugarri
pertsonal, ekonomiko edo sozialengatik).
Nortasuna askatasunean eraikiz, aniztasuna
aberastasun bilakatuz.
Euskarri
interesgarriak:
- http://steilas.eus/category/argitalpenak/unitate-didaktikoak/
- https://www.youtube.com/watch?v=Wxd6tv3_txM
·
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina