2021/01/18

ESPAZIOEN BANAKETA ETA ANTOLAKETA

 Gure eskoletan patioak kirolaren inguruan antolatuta daude. Batez ere bi kirol nagusi dira: Futbol aretoa eta saski baloia. Hau da gune nagusia 40 metro luzera bider 20 metro zabalera inguruan daude. Eskola handiagoa bada 2 zelai izango ditu. Futbol aretoko arbitroa izan naiz eta Gipuzkoako hainbat eskoletan egon naiz eta  patioak ezagutzen ditut.

Bestalde rol banaketa dela eta mutilak mugituagoak dira eta patio garaian nahiago dute futbolean aritzea, neskak lasaiagoak eta nahiago dute patioetan hitz egitea beraz erdigunea mutilak okupatzen dute.

Col.lectiu Punt 6 taldeak dioen bezala patioa “jendarteratzeko espazio publiko bat da, gizarte patriarkalaren desberdinkeriak bistaratu eta erreproduzitu egiten dituena. Patioen konfigurazio tradizionalak haien erabileran hierarkia zehatzak ezartzen ditu”.

Horregatik ezinbestekoa da gure espazioak aztertzea feminismo ikuspuntutik eta kasu bakoitzean behar diren aldaketak edota moldaketak egin, gune parekideak beharrezkoak dira gizartearen berdintasunerako.

Ez da bakarrik patioko espazioa antolatu behar baizik eta komunak, aldagelak eta betaurreko moreekin ikus dezakegun guztia eta kontuan izan beste errealitate batzuk egon daitezkeela genero identitatearekin lotutakoekin eta aniztasunarekin.

2014ean DV aldizkarian irakurri genuen: "150 colegios reorganizarán el patio para evitar que los chicos y el fútbol se adueñen del recreo". Ekintza hau nola burutu zen jakitea gustatuko litzaidake. 

Dena den kontuan izan beharko genuke Amelia Barquin-ek planteatzen duena: Komun berezituak neskak eta mutilentzat ala ez? Eskola,generoa eta arkitektura

 

 

Iturria: https://pablo.buffer.com/#

 

Post hau aukeratu dut:

https://hezkeh0506.blogspot.com/2019/12/denbora-da-poligrafo-bakarra.html

Ondo garatutako post-a iruditu zait eta komunen kontura txertatutako video gustatu zait, pena irudiak ezin ikustea

 

Sentsibilizaziorako interesgarria izan daitekeen datu/ikerketa bat aurkeztu eta azaldu.

Iaz nire Lanbide Heziketako zentruko espazioen azterketa gauzatu nuen eta emaitzak langile guztiei helarazi nizkien. Gabezi handiak daude bai irakaslegoarentzat bai ikaslegoarentzat, bietan aldagelak leku irekiak dira intimitaterik gabekoak daudenean eta komunak gutxi dira eta emakumeentzako batzuk giltzarekin itxita.

Legea etengabe urratu egiten da eta inork ez du ordena jartzen:

·         Real Decreto 1537/2003, de 5 de diciembre, por el que se establecen los requisitos mínimos de los centros que impartan enseñanzas escolares de régimen general BOE 10 Diciembre, en su Artículo 26. Espacios e instalaciones de los centros que impartan Formación Profesional, establece que: 2. Los centros docentes que impartan exclusivamente Formación Profesional deberán contar, además, con los siguientes espacios e instalaciones:

o   d) Aseos y servicios higiénico-sanitarios adecuados al número de puestos escolares.

·         RD 486/1997 V eranskinean A

o   1. puntuan dio: “Los lugares de trabajo dispondrán de vestuarios cuando los trabajadores deban llevar ropa especial de trabajo y no se les pueda pedir, por razones de salud o decoro, que se cambien en otras dependencias”.

o   Los lugares de trabajo dispondrán, en las proximidades de los puestos de trabajo y de los vestuarios, de locales de aseo con espejos, lavabos con agua corriente, caliente si es necesario, jabón y toallas individuales u otro sistema de secado con garantías higiénicas. Dispondrán además de duchas de agua corriente, caliente y fría, cuando se realicen habitualmente trabajos sucios, contaminantes o que originen elevada sudoración”

o   Eta 5. puntuan: “Si los locales de aseo y los vestuarios están separados, la comunicación entre ambos deberá ser fácil.”

Komunak gelen kopuruaren arabera, baina hori zenbat dira? Zergatik legedia ez du zenbakia zehazten arauak bete daitezen?

Aldagelen kontua ez bada betetzen ez irakasle gizonentzat, hare gutxiago emakumeentzat eta zer esanik ez ikasleekin, baina hemen ere aldea dago zer neri tokatu zait aurreko ikasturtean nire ikasleekin komun batean aldatu behar izatea.

Visual Thinking ikastaro baterako honako bideoa sortu nuen, espero gustatzea:

https://youtu.be/IY2GUdw8PZk

 


Zein dira zure ustez hau guztia eremu hezitzaileetan/jendartean lantzeko erronkak?

·         * Dirua

·         * Lan egiteko gogoa

·         * Hezkidetza plana edukitzea eta garatzea

·         * Denbora

·         * Prestakuntza

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina