Erraza den gauza bat , besteak onartu eta errespetatu, trabak baino ez digu jartzen jendarte honek arauen barruan mantentzeko, sistema heteropatriarkala bizi irauteko. Heterosexuala eta bitarrarekin bat ez datorrena ez dago arauaren barruan.
Gure barnean dugun korapiloa askatuz gure bihotzen taupadak entzunez zer sentitzen garen eta zer garen adierazteko eskubidea dugu:
Homo-gay-lesbiana-trans-bisexula-intersexuala-queer...
NORK JARRI BEHAR DU MUGA?
Interesgarria iruditu zait bigarren hezkuntzako " NESKA ETA MUTILAK" aurkezten duen PROIEKTUA eta UNITATE DIDAKTIKOA.
Unitate Didaktiko hau Lehen Hezkuntza eta Bigarren Hezkuntzako 1. eta 2. mailako ikasleei zuzendua dago. Diseinatua izan da edozein irakaslek erabili ahal izateko, nahiz eta sexologian formakuntza espezifikorik ez izan.
"Proiektu honen helburua kalitatezko
Sexu Heziketaren premiazko eta garrantzizko beharrari erantzutea da.
Kalitatezko Sexu Heziketak Giza Sexu Izateari buruzko ezagutzak eta
oinarrizko ideiak helarazi beharko lituzke eta sexu-aniztasuna ulertzen
lagundu; ez soilik arriskuen prebentziora mugatuz, baizik eta baloreak
landuz, sexuen elkarbizitzarako heziz eta sexua balio bat bezala
jorratuz.
Proiektu honek esku-hartze proposamen integrala eskaintzen du,
heziketa-komunitatearen hiru zutabeak barne hartuz: ikasleak, irakasleak
eta familiak.
Adinaren araberako bi esku-hartze desberdin aurkezten dira:
·Haur Hezkuntza
·Lehen Hezkuntza eta Bigarren Hezkuntzako 1. eta 2. maila"
Era berean oso interesgarria iruditu zait, webgune osoa www.niñasyniños.com eta honetan eskaintzen den EPILOGOA Aingeru Mayor ek egiten duena. Oso baliagarria iruditzen zait oinarrizko ideiak ematen dituelako eta oso argia delako-
Beste alde batetik, ondorengo pelikula ere, gomendatu nahiko nuke. "TRES GENERACIONES"
Aurreko urteetako post bat aukeratzerako orduan, ANIZTASUN SEXUALA GURE ESKOLAN. aukeratu dut. Deigarria iruditu zait bertan adierazten den lana, non hainbat eta hainbat herrialdetan homosexualitatea ilegala den.
Era berean guztiz ados nago ikastetxeetan lantzeko planteatzen dituen erronkekin, binarismoa apurtzearekin, eskubideen errespetuarekin, erreferenteak erakutsi... eta jarrera homofoboen kontra egin behar dugula.
Nire ustez jendartean eta eremu hezitzaileetan lantzeko erronka asko daude, lehen aipatu ditudanak, baina erronketariko bat eskola komunitatea osatzen dugunok honen inguruan formatzea da.
Nik lehenengo eta behin sakonduko nuke identitate sexuala noiz garatzen den azaltzen. Hezitzaile asko daude oraindik ez dakitenak 3-4 urtetik 7 urtetara eman ahal dela genero identitatea. Transak diren umeak batzuk adibidez txikitan hasten dira adierazten, eta beste batzuk nagusiagoak egiten direnean. Baina eremu hezitzaileetan , hauei komunitatea osoaren bitartez laguntzea eman behar diegu. Eta haurrak entzun behar diegu.
Hezitzaile askok, haurrek adierazten dutenari ez diote jaramon askorik egiten, txikiak direnez ez balukete jakingo NOR DIREN edo ZER SENTITZEN DUTEN. Garrantzitsua da, identitatearen prozesua txikitatik hasten dela jakitea .
Erronka honetan sakontzeko ume batek bere genero identitatea anitza badu, nola jokatu oso garrantzitsua da. Hemen protokoloa. eta Familiantzako gida.
#ALAITZ # ANIZTASUN SEXULA
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina