1.- Mari Jose Urruzolaren
hitzak azpimarratu nahi ditut hasierako gogoetarako, berak esaten duena
iruditzen zaidalako aldi berean oso sinplea eta oso sakona. Erraz ulertzeko
modukoa eta gogoetarako pentsamendua zabaltzen duena: “Neskak zein mutilak
genero maskulino eta femeninotik aske hestean datza (hezkidetza), bere
indibidualtasunaren garapena sustatuz eta gizarte sexista batek eskatzen
dizkien rolak kontuan hartu gabe”. Buelta asko eman dizkiot esaldiari,
inportantea iruditzen zait testuaren edukiari, nahiz eta konplikatua iruditu heziketa
hori aurrera eramateko pausoak argi izan eta sendo eman. Baina oso posible dela
pentsatzen dut eta lorpenari begira berehala bidean jartzeko modukoa.
2.- Ikastaro honen
aurreko urteko post bat aukeratzen jarri naizenean, Itsasok dionarekin gelditu
naiz: http://hezkeh0506.blogspot.com.es/2015/11/sexu-genero-sistemari-buruz-hausnartzen_2.html “Mendebaldean mundua dikotomien
arabera ulertzen ikasi dugu, zuria/beltza, eguna/argia, handia/txikia… eta
logika horretan sortuak izan dira arra/emea, emakumea/gizona,
femeninoa/maskulinoa… bezalako binomioak. Eraikuntza
sozial eta kultural bati erantzuten diotela konturatu gabe barneratzen ditugu,
ezaugarri naturalak balira bezala. Mundua ulertzeko modu hau ideologiaz
kargatuta dago, inguratzen gaituen oro sailkatuta egotea eskatzen du. Pentsaera
hori da genero zapalkuntzak emateko erabiltzen dena, baina baita, arraza, kultura,
etnia, hizkuntza eta herriak zapaltzeko erabili izan dena ere. Gustatu zait
zein ondo uztartu dituen dikotomia edo binarismo markatuenak genero
ikuspegiarekin batera.
Beheko irudian ikusten den bezala, A ZE BETEKADA, ez?
Beheko irudian ikusten den bezala, A ZE BETEKADA, ez?
3.- Itsasori esker
ezagutu dut BELDUR BARIK programa, oso tresna interesantea iruditzen zait
ikasleen eskura hausnartzeko baliabide bezala erabiltzeko hasieran, eta
errealitatean eragiteko proposamenak aurkezteko aukera segidan.
4.- Zer esan
ikas-irakas prozesuan lantzeko erronken inguruan? Hainbeste dira, sailkatu
beharko genituzkela lehentasuna eta posibilitateen arabera.
- Nik uste dut, esaterako, ikastetxearen helburuen artean nabarmen agertu beharko litzatekela pertsonak pertsona bezala eta bere osotasunean hazteko ahalegina.
- Oso inportantea ere bai, antolaketan erne ibiltzea sexu-generoa indartzen dituen baliabide eta jokabideak detektatzeko eta bereziki gela barruan sexu-generoan oinarritutako estereotipoak urratsez urrats gainditzen joateko ikasleekin, ez erreprimituz baizik eta beraiekin landuz eta eredu hezigarriak emanez. Batez ere espazioaren eta baliabideen banaketan.
- Eta hirugarren erronka bezala, erabiltzen dugun hiztegia aztertzea, hizkuntzaren bitartez errotzen laguntzen ditugulako menpekotasunak eta zapalkuntzak ekartzen dituzten binarismoaren kategoria sinboliko hauek.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina