2016/11/04

EZKUTUKOA AZALERATUZ

Mendeetan zehar eta gaur egun oraindik, emakumeak objektu bezala begiratu izan dituzte zientzia sozialek zein komunikabideek haiei ahotsik eman gabe eta oraindik ere, ukatzen zaie existentzia soziala.  Alegia, begirada soziala, mediatikoa, akademikoa beti egon da gizonezkoongan zentratua. Hori dela eta, gizonezkoak emakumeak baino gehiago direla uste izan dute, emakumeei bere askatasuna ukatuz. Beraz hori kontuan izanik esan daiteke, gaur egun modu sistematizatuan jasaten ditugula emakumeok mikromatxismoa eta gizarteko edozein esparrutan presente dagoela; kalean, etxean, lantegian, garraio publikoetan etab. Ausartuko nintzateke esatera, tamalez emakume guzti guztiek jasan dituztela noizbait abusu txikiak, jazarpenak edota presioak.

            Eta eraso horiek, hain presente daudenez gure gizartean, nolabait normalizaturik daude, onartu, toleratu eta batzuetan barregarri suertatzen dira. Hori dela eta esango nuke emakumeok gizartearen aldetik eraso bikoitza jasaten dugula; izan ere, alde batetik iruzkin lizunak, ukipenak, jazarpenak … pairatzen ditugu, eta gutxi ez balitz, eraso horiek sorturiko emozio eta sentipenak erreprimitzen ditugu, eragingo duten erantzunaren beldur bai gara. Sarri, paranoikoak edo histerikoak garela ikustarazten digute; hori dela eta, emakumeak beraien burua zalantzan jartzen dugu eta ez diegu erasoei aurre egiten.  Jimenok ( 2014) dioen moduan ez dugu ezer egiten; “somos educadas para cuidar y para aguantar, para no responder a la violencia con violencia, sino con llantos y súplicas’.

          Mikromatxismo eta biolentzia sinbolikoarekin loturik, gorputza aipatzea beharrezkoa jo dut, emakumeon eredu konkistatua. Ez dago lege jakinik esaten duena nolakoa izan behar den giza gorputza, baina ezarritako bidetik urruntzen bazara; hau da, zure gorputza ez baldin badator bat kanonekin, bortizkeriak pairatzeko arrisku dago. Besteak beste nik esperimentatu eta ikusi izan ditudanak ondorengoak dira: mespretxuzko begiradak, zure tailako arroparik ez aurkitzea, irainak, diskoteketako sarrera oztopatzea edota ez ustea sartzen etab. Presioak itzelak dira, eta sarri emakumeak gure gain jartzen dugu presioa kontziente izan gabe.


Horrez gain ohartu naiz, mutilak iruzkin lizun gehiago egiten dituztela taldean doazenean. Eta nik hori, maskulinitatearekin lotzen dut; hau da, mutilen etengabeko lehiakortasunarekin. Otxotorenak (2014) aipatutakoa plasmatuz, esan daiteke mutilek etengabe demostratu behar dutela zer ez diren, eta kasu honetan, ez neska ez homosexualak ez direla, aditzera eman  nahi dutela uste dut. Hori dela eta neskak iruzkin lizunekin josten dituzte. Norbere segurtasun eza hurkoarekin ordainduz, hurkoa erasoz.

Beraz, hori guztia kontuan izanik ohartu naiz, zaila egiten zaigula gure kulturaren presioa ikustea, hori dela eta onartu egiten dugu nahiz eta honek ondoeza sortu gugan.  Gizartearekin kritikoak izan daitezen eta beraien nortasun zein gorputza askatasunez gara dezaten. Horretarako ondorengo erronkak funtsezkotzat jotzen ditut:
  • Komunitate osoan genero indarkeriaren gaineko kontzientzia bermatu, formazioa eskaini, irizpideak, laguntza, errekurtsoak aurre egiteko. 
  • ·         Ikasleak berdintasunezko harremanak izan ditzaten esku-hartzeak egin (curriculum ezkutua, dinamikak).
  • ·         Gizarteak bidaltzen dituen mezuen kontzientzia hartu eta horiek aurrean jarrera kritikoa izatea. Nondik datoz? Zein da nire jarrera mezuen aurrean?
  • ·         Hezitzaileok eredu izan.




Aurreko urteko ekarpenei dagokionez,  http://hezkeh0506.blogspot.com.es/2015/11/honako-hauxe-da-genero-indarkeria.html     aukeratu dut. Eskoletan indarkeria lantzeko hainbat estrategia interesgarri plazaratzen dituelako, eta horrez, gain estrategiak adibidez josten ditu etapa bakoitzerako proposamenak eginez. 




Ondorioz, finean kontuan izan behar dena da,  nondik datorren mikromatxismo hau eta ohartu guztiak bizi eta hezi garela beratan. Gizarte patriarkatuaren ondorioa da. Eraikia da, desereraiki daiteke !!   


soluzioak aurkitzen ditugu arazoak sortzen dituen kalteak minimizatzeko, baina ez dugu arazoarekin errotik mozten









Maitasun erromantikoaren inguruko kantu batekin usten dizuet, ea nik bezain beste atsegin duzuen. 





Bibliografia:
·         Jimeno, B. ( 2012). “Mujeres y violencia”. Kontsulta: 2016/11/04. Iturria: http://www.pikaramagazine.com/author/beatriz-gimeno/
·         Otsotorena, M. (2014). Mikromatxismoa. Bizikidetza: generoa eta harremanak, HUHEZI, Eskoriatza, 2014-11-26.


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina