Gaia lantzen hasi aurretik nahiko eduki ezagunak topatuko nituela pentsatu dut. Nire aurreiritzien artean gaztelania oso hizkuntza sexista zela zegoen eta euskarri teorikoen arabera konfirmatu egin da, Alvaro García Meseguerrek egindako ikerketa baten arabera bere zama sexista %80koa da. Ikerketa beraren arabera, euskararen zama sexista askoz ere txikiagoa da eta %5ean kokatzen du ikertzaileak. Aste honetako moduluaren bigarren jardueran nik aukeratutako ariketan hainbat hitz kontsultatu behar genituen hiztegian eta naiz eta aipatutako ikeketan euskara berez hizkuntza sexista ez izan erabat harriturik gelditu naiz hitz hauek hiztegian ikusterakoan. Femeninoak bigarren maila batean agertzen dira, adiera gutxiago dituzte, kutsu ezkor edo negatiboa dute maiz eta era oso asimetrikoan azaltzen dira. Hitz guztien artean alderik ikusgarrienak seguraski ondorengo bi hitzekin topatuko ditugu:
- Maistra, lehen mailako irakaskuntzako emakumezko irakaslea eta ez besterik.
- Maisu hitzarentzak berriz, 10 adiera ditugu eta denetan nagusitasuna eta “mailarik gorena” adierazten da. 1. Zenbait egitekotan, gidari, arduradun edo irakasle gisa diharduen gizonezkoa. 2. Lehen mailako irakaskuntzako gizonezko irakaslea. 3. Zenbait lanbide, zientzia edo artetan maila altua lortu duena; haren lana eredutzat hartzen da edo irakaspenei jarraitzen zaie. 4. Zenbait lanbidetako kategoria gorena. 5. Maila altuko artista. 6. Erdi Aroko gremioetan,lanbide jakin bateko kategoria gorena. 7. Hainbat armadako goi-kargu militarra. 8. Kapitainaren ondoren merkantzia-ontziko ekonomia ardura zuen pertsona. 9. Konpositore. 10. Zezen-hiltzailea (hau nik ez nuke positibotzat joko baino gizarte atzerakoi eta sexista batean hau ere oso ondo baloratua egon ohi da). Kapera-maisu; Maisu-handi; Maisulan.
Hizkuntzak eta hizkuntzaren inguruko iruditeriak munduko ikuskera bat transmititzen du, eta une honetan iruditeri hori oso sexista da eta maiz, horretan espreski hausnartu ezean ez gara egoeraz jabetzen.
Aipaturiko gaien inguruko ikerketa edo proposamen baten aipamena egin.
Hona hemen gazteleraz bildu ditudan materialel ezberdinaen loturak:
Lenguaje no sexista. Artículos varios.
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Enseñemos a discriminar anuncios sexistas en tv
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Artículo científico
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Sexismo y lenguaje, artículo.
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Prejuicios y estereotipos (refranes, chistes...)
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Lenguaje no sexista material
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Uso no sexista lenguaje. Manual profesorado.
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Tratamiento de la coeducación en las distintas áreas curriculares
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Guía rápida para utilización lenguaje no sexista
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Lenguaje no sexista
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Recopilatorio recursos en red lenguaje no sexista
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Textos cortos “la mujer en la sociedad, últimos
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En masculino y en femenino
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Cuentos infantiles y roles de género
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Eta ondorengo hauek euskaraz:
“Euskararen erabilera ez sexista”
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Cuentos infantiles y roles de género
Euskaraz eta gazteleraz
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Hauetatik honako ikerketa hau aipatuko nuke: "Enseñemos a discriminar anuncios sexistas en tv". Hau da laburpena:
A lo largo de la historia se van reproduciendo estereotipos sexistas de generación en generación a través de la repetición de pautas de conductas, actitudes y formas de entender las situaciones que nos rodean, estableciendo dichos modelos como los adecuados para que los tome una sociedad, lo cual hace que las mujeres y niñas estén sometidas a los roles establecidos por una cultura androcéntrica.
Esta situación no ha cambiado en la actualidad y la transmisión de pautas y valores sexistas se sigue potenciando desde diferentes ámbitos, entre otros por los medios de comunicación de masas, entre los cuales la televisión no sólo transmite una cultura, sino que participa en la creación, presenta modelos, potencia ciertos valores y devalúa otros..., reproduce y crea estereotipos sexistas que discriminan a la mujer. La televisión es tan cercana a la realidad cotidiana de todas las personas que consideramos tiene también una cuota de responsabilidad.
A raíz de ir advirtiendo la influencia que tiene la televisión en nuestra sociedad, quisimos conocer las formas y maneras en que se refleja el sexismo en ella. Para ello realizamos junto con los alumnos/as de la asignatura «Bases para una educación no sexista» de la Universidad de Huelva durante el curso 2004/2005 un estudio sobre el contenido televisivo en relación con el sexismo, una vez habíamos tratado las nociones básicas sobre la temática.
El estudio pretendía el análisis reflexivo de la discriminación hacia la mujer generada por la televisión. Lo acometimos a través de la observación sistemática, una observación realizada de forma intencionada, con el propósito de identificar estereotipos sexistas y realizar una valoración de los mismos. Se realizó durante cinco semanas, en cualquier cadena de televisión y sobre todo tipo de programas: concursos, debates, informativos, películas, dibujos animados, publicidad, etc., de los cuales, se extraían aquellos aspectos que eran considerados discriminatorios hacia la mujer, recogiéndolos en un registro de hechos significativos, fichas personalizadas para cada observación, que presenta en primer lugar los datos generales (observador/a, fecha, hora, cadena de TV y espacio televisivo) y a continuación el contexto de la observación, la descripción del incidente y la valoración.
En este trabajo se identificaron múltiples mensajes discriminatorios para la mujer indistintamente de la cadena o del espacio televisivo, e incluso, los observadores manifestaban que con anterioridad no habían reparado en ellos, por ser considerado un aspecto, una actitud, una situación... normalizada en nuestra cultura, justificando que en muchas ocasiones se siguen transmitiendo debido a su desconocimiento.
Dicho estudio nos ha hecho tomar conciencia y valorar la discriminación proyectada a través de la televisión y, por tanto, nos ha llevado a considerar la importancia de aprender y enseñar a verla, pues del mismo modo que se educa para desarrollar aquellas capacidades que hacen que las personas puedan desenvolverse en la sociedad, también es conveniente una formación que aporte las actitudes necesarias para valorar de manera inteligente los mensajes expresados en la televisión y ser así receptores críticos y reflexivos sobre la equidad para todas las personas.
Jardueraren inguruan jasotako datuak eta ondorioak.
Niri benetan deigarria egin zait euskarri teorikoan irakurritakoa eta batez erehonako hau: desberdintasun nabariak egonda, Alvaro García Meseguerrek egindako ikerketaren arabera “euskararen zama sexista %5 da, ingelesarena %15, frantsesarena %40 eta gaztelaniarena %80”. “Lenguage y discriminación sexual”.
Gaia landu ondoren atera dudan ondorio nagusia gai zentrala dela, eta ez bazterrekoa. Derrigorrezkoa dugu hizkuntzaren inguruan hausnarketa hezkidetzaile sakona egitea ikastetxeetan.
Lotura honetan "Tribuaren berbak" programaren "Emakumeek asko dute esateko euskarari buruz" atalari buruzko artikulua eta programa osoaren bideoa duzue.
Zein dira zure ustez hau guztia ikastetxean lantzeko erronkak?
Erronka nagusia irakaslegoa prestatzea litzateke, bere jarduna kontzientzi gehiagorekin burutu dezan. Irakaslegoa diodanean ez naiz bakarrik hizkuntzetako irakaslegoari buruz ari, den-denok erabiltzen dugu hizkuntza gure egunerokoan eta denon ardura da.
Bestaldetik, ikasleei tresnak eskaini behar dizkiegu hizkuntza sexista antzeman dezaten.
Hizkuntza ez sexistarako gida eta gomendio taula errazak osatu eta komunitatean zabaldu.
Gurasoak gaian inplikatu eta beraiekin ere gaia landu.
Bilerak prestatzerakoan hizkuntza ez sexistari ere erreperatu behar diogu.
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