Aste honetan curriculuma eta baliabide didaktikoak izan ditugu aztergai. Ezinbestekoa dugu curriculuma zein baliabideak hezkidetatu eta txiki-txikitatik lantzen hasi. Horra hor aste honetako hitz-hodeia:
Aurreko
ikasturteko post bat aukeratzekotan, ondorengoa aukeratuko nuke:
#ArgiñeAL
da egilea. Bera bezala ulertu dut prozesua eta berak
jarritakoarekin zeharo bat egiten dut, bai estrategia aipatzerako
orduan, bai eskema nola osatu duen.
Zertan
aldatuko litzateke gure jarduera hezitzailea sistematikoki
curriculuma eta baliabide didaktiko hezkidetzaileak erabiliz gero?
Zeharo
aldatuko litzatekela uste dut. Batetik, ezinbestekoa litzateke
diagnostiko ganotazko bat egitea. Marian Morenok "Queremos
coeducar" liburuan ondorengoa dio diagnostikoari buruz:
Hezkidetzaren
ikuspegitik ikastetxearen diagnostikorako oinarrizko, ertain eta
goi-mailako analisi maila ezberdinak proposatzen ditu:
●Ertainean:
dokumentazio ofiziala,ekintza zehatzak, baliabideak eta
testu-liburuak, tutoretza eta orientazio akademiko-profesionala,
zuzendaritza-taldea.
●Goi-
mailan: idatzizko zein ahozko hizkuntza eremu guztietan, liburutegia,
elkarbizitza-plana, espazioak, heziketa afektibo-sexuala.
Diagnosiarekin
batera beti laguntzen du AMIA egiteak ere:
Diagnosiarekin
batera AMIA betetzeak, bai baliabide, material,
curriculum, espazioa, egitura (ikastetxeko batzordeak) etab. kontuan
hartuta asko lagundu dakiguke helburuak zehazten.
Curriculum
eta baliabide hezkidetzaileak sistematizatuta baleude, arazo-egoerak
sortzerakoan ere, alegia, erronkak burutzerakoan, kontuan
hartuko litzateke eta errealitatearekin bat eginez, jendartean
hezkidetza islatuko litzateke, horrela gure ikasleak ere guk
jarritako egoerak era "normalizatuan" biziz. Testuingurua
jorratzeko orduan ere beti egoera hezkidetzatuak hartuko
genituzke kontuan. Arazo-egoera bera, egoera hezkidetzatu baten
oinarrituko balitz, horrek berak ekarriko luke eduki, material,
etabarren eraldaketa ere. Hori izango litzateke azken finean, denon
ametsa...Eta urteen poderioz, eta orain arte bezala lan eginez,
lortuko dugula uste dut.💜👌
Zure
ustez eremu hezitzaileetan/jendartean baliabideetan hezkidetzan
oinarrituriko begirada sustatzeko estrategia “erabilgarri” bat?
Beti
izan dut argi eta garbi hezkidetzan oinarrituriko begirada sustatzeko
estrategia erabilgarriena formazioadela, bai ala bai. Hasteko, oso
ondo legoke Marian Morenoren
ondorengo bideoa, batik bat, ezertan hasi orduko, kontzeptuak argi
izateko:
Bestalde,
ondorengo bideoan ere,II. Hezkidetza planaren
aurkezpena Euskalduna Jauregian egin zenean, alegia, iazko martxoan,
Morenok
egindako aurkezpena doakizue, interesgarria benetan:
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina