Ikasten eta
irakasten dena osatzen duten elementu multzoari esaten zaio Curriculum-edukia
eta hau garatu ahala zehaztuz joaten dena, hezkuntza eredu pedagogikoaren
esparrua. Beraz, hauetan izaera hezkidetzailea txertatzen ez bada, ikasleak
aldatzen eta berreraikitzen ari den mundu
moderno likido baterako hezi beharrean,
kultura solidoa transmititzen jarraituko du, hau da, sistema patriarkalaren
mezuak zein jakintza naturalizatuak erreproduzitzen eta haren transmisio-kate
izaten. Hona,hezkuntza likidoaren metaforaren azalpena Zigmunt Baumanen
eskutik:
Ezezaguna nuen
kontzeptu hau eta izugarri gustatu zait gaur egungo munduaren funtzionamendua
deskribatzeko. Oso kontutan hartzeko ideia dela iruditzen zait, edozein dela
esparrua ere.
Helburua
nortasun pertsonalaren garapena bada, diskriminazio eta hierarkizazioak lekurik
eduki ez dezaten, derrigorrezkoa da genero estereotipoak bertan behera uztea;
horretarako hezkidetzaren ikuspegitik iturburu ezberdinak aztertu beharko
lirateke: soziologikoa, psikologikoa, pedagogikoa, epistemologikoa eta zientzia
eta teknologiaren esparrua ere, eta hezkuntzarako baliabide, eduki,
metodologia… materialaren diagnosia sustatu, ondoren dagozkien erabakiak hartuz:
Curriculuma eta
baliabide didaktiko hezkidetzaileak eguneroko jardueran erabiltzeak
hezitzailearen erabateko inplikazioa eskatuko luke, "ez litzatekelako
norberaren militantziaren araberakoa izango", derrigorrezkoa baizik. Norberak
kontzientzia hartu beharko luke estereotipoen eraginen inguruan eta hauek
landu. Orohar, generoaren lanketa egin beharko litzateke, arlo horretan formakuntza
ezinbesteko bilakatuz eta hortik abiatuta ez materialari bakarrik begiratu,
komunitate osoaren arau, balio, portaera eta jarrerei ere erreparatu. Aipu
honek garbi adierazten duen bezala:
Mundu moderno
likidoaren metaforari berriro helduz, etengabeko ikasketa eta aldaketa
prozesuan murgilduta egotea suposatuko luke, baina hori bai, honi genero
ikuspegia erantsiz.
Estrategia bezala, Bizikasi ekimena proposatuko
nuke. Eskola-jazarpena ekidin eta desagerraraztea eta elkarbizitza positiboa
garatzen lagunduko duten neurriak sustatzea helburu ditu eta material ezberdina
eskaintzen du hezkuntza-komunitatea osatzen dutenei begira.
Bukatzeko, aurreko
edizioetako post hauxe aukeratu dut, modu laburrean nahiko garbi adierazten
duelako ideiaren funtsa.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina