2015/10/31

SEXU-GENERO SISTEMA


Generoen estereotipoen eredu tradizionalak bizirik jarraitzen dutela gure gizartean esango nuke ikusita aste honetan egin ditutan egoeren behaketak eta landu izan dudan esku hartze hezkidetzailea.
Ez da bakarrik nik jaso dudanagatik, baizik eta egin diren hainbat ikerketagatik (Emakunde, UPV, ISEI_IVEI, Ministerio de Igualdad) jaso dena.  Oso gai mingarri baten niretzat, tratu txarrak, argi dago, gazteen artean suertatzen diren tratu txar desberdinak (irainak, mespretsua, baztertzea, biolentzia fisikoa,…) estereotipoetan dutela oinarria.  Tratu txar hauek ez bakarrik gizon emakumeen kontra baizik eta norberaren kontra ere jasozten dute gazteek: arrisku gehiago hartzen, asko sexualizatzen egoera normalak, gehiegikeriak egitea eta habar. Hori baieztatzeko,  osasun zerbitzuetan zaintzen duten  gizonezkoen zenbakia begiratu baino ez dugu egin behar.     
Definizioak argi daude. Sexu-genero esterotipoak pertsonek bere sexuari dagokionez izan behar dituzten sentimenduak eta portaeren gaineko ideiak dira. Gizarteak  eraiki zituen eta belaunaldiz belaunaldi transmititzen dira. Denboraren poderioz, estereotipoak naturalizatzen dira eta “maskulinitatea eta feminitatea” egia borobila bezala onartzen dira.  Genero-estereotipo hauen bidez naturalizatzen dugu,   sozialki gizonei eta emakumeei  esleitu zaizkien rolak eta identitateak biologizatzen ditugu.


Generoaren ikuspegia, sexu-genero sistema orekatu, zuzen eta elkartasunezkoa da batez ere emakumeen baldintzak eta egoera aldatzeko. Momento honetan, herrialde aberats eta industrializatuetako politika da nahiz eta beste herrialde askok saiakerak egin.   
Gai honen inguruan hitz egiten dugunean, giza eskubideen inguruan hitz egiten ari garela ez dugu ahaztu behar.  Emakumeak eta gizonak batera hezi behar dira bizitza berdintasunean konpartitzeko, eta alde batera utzi bate bestearen dominantzia eta mendekotasuna.
Umeek eta gazteek eredu positiboak jaso behar dituzte identitate integratzaileak egiteko eta gizartean parte hartzeko berdintasunean. Horretarako, errespetua, berdintasuna, askatasuna eta hainbat balore batzuei beste zentzu bat eman behar diogu, eta hauek dira eskolak dituen erronka nagusiak.


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina